Det blomstrer, tross alt…

Sola måtte snu, før sommeren kom her nord….

Men du verden så sløv man har blitt. Antagelig har hage-følelsen “slumret bort i gyngestolen”, om man kan si det sånn. Det var noe helt annet i min mest hektiske drivhus tid! Da hadde man jo jord og frø og blomster mellom hendene fra i mars…  

Bare se HER om du vil. Det er bare et, av en masse drivhus innlegg. Men den tiden er over….

Men det har sine følger, nemlig sløvskapen! I kjellerens mørke stod jo disse, forsømt og forglemt! Nå håper jeg masse omtanke og kjærlighet, kan bringe tilgivelse til meg! Nå er de klippet ned, og i nye potter med ny jord og gjødsel, så får vi se når det lit ut på sensommeren. 😀 

Det ble litt uvant første tiden vi måtte kjøpe sommerblomster, etter at drivhuset var revet og fjernet. Men nå går det greit. Men tenk… nå er vi i slutten av juni, før vi er i gang med denne prosessen. Det ER et tankekors….

Det går imidlertid helt greit når vi først er i gang. Jeg har ikke tatt noe bilde av resultatet ennå. Det får vente til det forhåpentligvis blir noen fine dager senere i sommer… 

Men gresset, trenger slett ingen oppfordring om å vokse. Joda, dette er fra plenen vår. Men midt i klippinga, fikk jeg dårlig samvittighet……

Et par dager før hadde jeg sett svermen av inntekter rundt epletreet. Men det var jo snart avblomstret…. 

Så da lot jeg det være igjen et felt med denne herlige blomsterenga – mitt på plena vår. Er den ikke vakker? Syntes jeg hørte noen mumle der bak skjermen….  Skrev et lite dikt om akkurat dette i et innlegg for ikke lenge siden…

Fikk du ikke lest det, kan du klikke HER.… 

Staudebedet vi begynte på i fjor, begynner å ligne på noe. Det er satt sammen etter innfallsmetoden, så vi aner ikke hva som skjer og når oppi der. Men det er jo det som er spennende, er det ikke ? Kanskje du har lyst å lese hvordan den prosessen startet, da kan du i såfall klikke HER.

 

Tusen takk for at du tok deg tid til å stikke innom <3

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

12 kommentarer
    1. Jeg husker godt din drivhustid 😀 Full fres og mye fjas 😀 Nå lo jeg imidlertid godt av “svermen av inntekter” oppi her. Skal du selge eplene?? 😀 Ha-ha, bare erter deg!

      1. Altså, det var da en liten sverm 😀 Men om det blir epler det vet jeg ikke… vårt andre tre strøk med i vinter, så polymeringa er en smule usikker 😀

    2. Så bra du lar det stå igjen av plenen, det er det mange som blir glad for å finne. I min hage surrer det vilt, ingenting er klippet ennå. Det blir når det blir, tenker jeg. Ble fascinert av drivhus-innlegget ditt, dere sto virkelig på, mener jeg las du skulle vaske 800 krukker! Blomster er veldig fint. Og så er det viktig å kunne nyte, bruke stolen og bare glede seg over alt :).

      1. Ja det var tider det,, med drivhuset 😀 Men alt til sin tid. Stolen er avbildet utenfor et planteutsalg, så det var litt juks. Men ellers var det som det er. Prøver å ikke klippe alt for ofte 🙂

    3. Så koselig med planter og plenklipping og alt……! Og lurt å la det være noe igjen til sum-summene…..! Jammen godt at dere fikk sommer til slutt altså! Nyt den <3

    4. god morgen ,det blir bra når sommerblomstene har kommet på plass tenker eg ,først nå ting begynner å virkelig blomstre her også ,det var en lang og kjølig vår ,spennende med nytt bedd,jeg laget jo et i fjor og i år er det veldig frodig og snart blomstrer mye der :=) men jeg anla rett på plenene ,du lager et opphøyet :=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg