Et Paradis i duft og smak og mye annet…

Jeg bare advarer.

Det er en mengde bilder i dette innlegget.

Men jeg tror du setter pris på det.

Prøv i alle fall !

Hvilken himmelretning må man dra for å finne et sånt sted ?

Til Aalan Gård selvfølgelig.

Jeg lagde et innlegg i 2015 derfra.

Det fikset jeg litt på i fjor.

Du finner det om du klikker HER

“Hit eit steg, og dit eit steg.

Vandrer eg fram på Urteveg” !

Du kan kjenne smakssansene pirres i Urtehagen.

Her kan du gå amok fullstendig.

Det tok ikke vi sjansen på.

Så vi gikk heller litt “Chicken”. 

Disse små herlighetene skal vokse seg store. 

Ennå ser de litt forskrekket på alle mennesker som stirrer på de. 

Jeg skal ikke påta meg å peke ut verken farskap eller morskap.

Men det kan jo hende at en eller begge var her.

I et frittgående selskap !

Jeg er rimelig klar over hvilken ende av høna eggene kommer.

Men hun her insisterte på å gi meg en nærmere innføring.

Så nå er jeg brennsikker.

Tusen takk !

Den her gjengen var noe mer anstendig.

Litt blyge faktisk.

Men vakre, de også.

Hvem er det som tråkker rundt her og har oversikten ?

Tove og Knut selvfølgelig.

Og demses sine.

Alt her inne på området er så aldeles ikke til pynt.

Ja nå tenkte jeg ikke på folkene…

Men på alt av naturens råvarer.

Her produseres det dufter og smaker i et vidt spekter.

Jeg kunne ha ramset opp i det vide og det brede.

Men du får ta turen innom de og sjekke selv.

Du finner Aalan Gård om du klikker HER

Kaffe mangler heller ikke her.

Nå skal jeg ikke påstå at den kokes i noen av disse kjelene.

Men de vekker minner for en gammel kall.

Fra kaffekjelens gullalder. 

Men det kan godt hende du får den servert i et av disse krusene.

Akkurat det har ikke jeg oversikt over.

Skulle det resultere i “trengende behov”.

Så finnes det råd for det også.

Men det vil garantert ikke ha noe med kvaliteten på “inntaket” å gjøre.

Heller mengder.

Nå skal jeg ikke ta munnen for full.

Men jeg er ganske sikker på at “Vesteraalens fiskeboller” ikke er på menyen!

Selv om de setter sitt preg på denne måten!

Denne “finingen” måtte godsnakkes med.

Han/hun snudde også bakparten til meg.

Men plutselig tittet den meg i øynene.

Hva vi snakket om ?

Det er strengt hemmelig.

Så tenk…

Hestene passerte vi på veien.

Med ryttere på.

Nå fikk de velfortjent hvile og matpause. 

Jeg gikk for å ta bilde av Grisen Klara også.

Hilste jo på henne for mange år siden.

Men den eldre damen sov.

Man tar ikke bilder sovende damer og legger ut på blogg.

Så det så – det får da være måte på.

Geitene holdt seg langt unna når vi var der.

Selv om de har en Hovedrolle i Aalan konseptet.

Så dere får nøye dere med denne…

Da avslutter vi med denne nydelige firbente her.

Da har jeg bare vist halvparten av bildene jeg tok.

Så er du på disse kanter.

Så må du bare ta turen innom Aalan Gård.

Du kommer ikke til å angre.

Uansett hvilken farkost du kommer med.

Takk for oss.

 

#aalangard #visitlofoten #gardsprodukter #ost #krydder #kortreist

8 kommentarer

Siste innlegg