Gamle ungdommer – Gratulerer med dagen

Korbevegelsen i bygda vår er gammel, veldig gammel, faktisk over 150 år. Det var “kor i hver grend”. For 35 år siden, så slo Røkland Mannskor og Rognan Mannskor seg sammen, og ble til Saltdal Mannskor.

 

I dag, på 1. april har Saltdal Mannskor bursdag – 35 år og sprek som bare det. Du kan få et lite glimt fra fjorårets aktivitet, ved å klikke HER.

,, sånn så det ut i en periode. 

,,, omtrent sånn ser det ut nå, ja, altså på en sommerdag.

Rognan sentrum har jo også forandret seg, på en mer grusom måte da. Jeg lagde et innlegg om storbrannen, klikk HER

I dag er det 4 voksne kor, ungdomskor og barnekor. Samarbeidet fungerer også godt. Her er Rognan Damekor og Saltdal Mannskor i duett, til hyllest for vår egen Saltdaling – Trygve Hoff.

Her er et bilde fra vi feiret vårt 30 års jubileum på Slipen Scene. Det har blitt en viktig arena for oss, ikke minst i dugnadssammenhengm, bare klikk og les HER.

Men nå er det snart vår, og da braker det løs med Vårkonsert sammen med Rognan Damekor, og ikke minst bygdas nye Ungdomskor. 

Det er bare å komme seg på Leselysthuset og kjøpe billetter. Denne gangen skal konserten være i gamle, ærverdige Samfunnshuset og på selveste 1. mai.

 

Velkommen

#rognandamekor #saltdalmanskor #sangogmusikk #sanghelelivet #norgeskorforbund #slipenscene

7 kommentarer
    1. Gratulerer 🙂 Moro å lese og høre.. Høres samstemte og “presise” ut syns jeg.. Så bra det er miljø for kor hos dere ..og så flott det så ut i sentrum på en sommerdag 🙂
      Lurer på om dette innlegget ikke vistes på forsiden..pga at det kanskje ble oppfatta som reklame.. Jeg fikk nemlig svar fra support at alle innlegg skulle komme på forsiden, bortsett fra reklameinnlegg.. Jeg hadde bare brukt ordet REKLAME i innlegget om konkurransen hos Evaswindow ,..men da jeg bytta det ut med et annet ord ..kom det opp på forsiden.. 🙂 Tenker det blir en flott Vårkonsert 🙂

    2. Akkurat, tusen takk 😀 prøvde å kopiere det og legge ut på nytt, bare med en annen overskrift.. og det hjalp ikke .. annet enn at da ble det to like innlegg med ulik tittel 😀

      1. Tusen takk 😀 Leer.. var ifm en konkurranse til Frodith… men å klatre i trær kan jeg.. men kanskje ikke like godt som før,, i alle fall ikke i trær uten greiner 😀

    3. Gratulerer med jubileum. Det er kjekt med kor. Jeg gikk selv i kor da jeg gikk på barneskolen. Jeg fikk også jobb som solist i et band i ungdomstiden, men jeg takket nei 🙂
      Det er så mye som skjer der hos dere. Skulle tro det var en stor by med all aktiviteten, så jeg er ganske imponert 🙂 Dere er flinke ♥

      Jeg leste de andre kommentarene også. Jeg har også flere innlegg som ikke alltid kommer på forsiden. Og jeg har forhørt meg med support også, og de svarer det samme som til Annebe, men det er bare tull det de sier. Det er noe feil hos dem er jeg overbevist om. Jeg har forsøkt omigjen og omigjen med flere innlegg, også med variasjoner, uten at det har hjulpet. Det er akkurat som at min ip adresse er blokkert på det tidspunktet.
      Må innrømme at det ikke akkurat motiverer bloggleden. Men men….blogger ufortrødent i vei likevel jeg 🙂 Og de fleste gangene når jeg jo bloggforsiden 🙂 Og du også, for jeg har sett deg der noen av gangene jeg har vært innom og kikket 🙂

      1. Hei hei 😀 Dette innlegget havnet sikkert ikke på forsiden, i og med at jeg hadde med en plakat om Vårkonserten til korene. Det er vel en form for ”reklame” 😀 De var vel redd for at alle Osloensere skulle rømme nordover for å gå på konsert 😀 Men er sjelden jeg sjekker om innlegget kommer med der. Ble litt obs på det gjennom Annebe sitt innlegg. Men det ligger sikkert inne noen filtre i systemet. Men liste eller ikke,, er jo koselig med en og annen kommentar 😀 Når jeg deler innlegg på fb så ser jeg jo hvor mange som har sett på det 🙂 Men vi peiser på og har det artig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg