Gubben i fokus…

I går skrev jeg et noe gjørmete innlegg, på rim.

En slags rar lengsel etter sølete veier og vår.

Du kan lese det om du klikker deg inn HER.

Vi får gjester sørfra i Påska.

Da kan det være greit å lufte seg litt på terrassen.

Dermed måtte tanker bli til handling –

“Leting etter vår på terrassen”.

 

Madammen følger med i vinduene..

Gamle gubber og herjing med snøen kan være så mangt.

Men nå skal jeg innrømme at jeg spurte om hun kunne ta noen bilder.

Men det trenger dere ikke si til noen!

Nå skal det legges til at det ikke hadde med forfengelighet å gjøre!

Nehei – mer som en slags dokumentasjon på hva vi holder på med her i nord.

Nå ble madammen svært ivrig i dokumenteringen.

Hun dukket opp i hvert eneste vindu.

Og det er noen, siden vi har en relativt stor terrasse.

Fotograferinga gikk over til filming.

Her skulle gubben og den elektriske mini fresen foreviges til de grader.

Den lille fresen jobber ganske godt, men det var blitt litt skarete.

Skjøteledninga er litt kort, så jeg når ikke helt til porten på østsiden. 

https://www.youtube.com/shorts/eXMdtqc2ouc

Derfor må spaden taes i bruk, rett fremfor terrassedøra.

Døra spratt opp, mens gubben begynte å få nok av snø og elendighet.

Madammen hadde fått blod på tann i filminga.

Antagelig ispedd en viss bekymring for gamlingen med spaden i hånda.

Jeg må tilføye at sporadisk blogging har redusert ferdigheten med å legge til YouTube filer.

Men jeg fikk nå mekket det til på et vis.

Men jobben ble gjort.

Både med fres – spade OG mobil kamera!

Så får vi håpe at våren henger med.

Nå er det blitt sommertid.

Og det KAN jo være et godt tegn at istappene blir lengre og lengre. 

 

Tekst og bilder: Jan og Ragnfrid Håkonsen/Dedicat 

14 kommentarer

Siste innlegg