I farta.. Bli med på tur, i guds herlige natur…

Det blir hektisk å blogge hver dag om mitt opphold på Nordtun.

Men det gjør faktisk litt godt å “oppsummere” på denne måten.

Har du lyst å lese noen av de andre innleggene –

så finner du de om du klikker HER

Se hva jeg så når kvelden var nær.

Gjennom mitt vindu der hvor jeg er.

Senga den kalte og kroppen var trøtt.

Da enser jeg dette – nesten helt sprøtt. 

Takker for klemmen, som kjentes som best.

Solstrålers klem, på sin vei ned i vest!

Se hva jeg så, denne morgenstund.

Etter en natt med sin herligste blund.

Det glitrer som sølv på blikkstille fjord.

Så herlig og vakkert det er her i nord!

Jeg sukker og glemmer de regntunge dager.

Tøm sekken for gamle og slitsomme plager!

Tenk om man var et strå eller gress.

Flørte vilt med natur i sitt ess.

Eller den vakreste blomst av de alle.

Være en stjerne til netter ble kalde.

Drømmer kan drømmes i sånne stunder.

Du trenger slett ikke noen grunner.

Nyt hvert snev som naturen gav.

Fra lier og fjell, til fjorder og hav.

Hvert glimt, fra hvert sted er en gave.

Du kjenner en glede som bobler i deg.

Takknemlig du takker, men takk ikke meg.

Takk deg selv, det gjør begge oss glade!  

*******

Veien kan være så bratt og så lang.

Mange må vandre den gang på gang.

Kjempe mot alt som vil hemme.

Livets fortærende virkelighet.

Er som den sleipeste brennmanet.

Nesten umulig å temme.

Ta var på de små tingene og de små opplevelsen.

Det er de som befinner seg mellom livets permer!

12 kommentarer

Siste innlegg