I farta.. med ånden i fokus…

Her kommer enda en rapport fra Nordtun HelseRehab.

De andre innleggene herfra finner du HER

Man trenger ikke å være “Den 7nde far i huset” for å vite det!

At det aldri er forsent å begynne å trene!

Jeg er ikke helt fremmed for trening.

Men jeg syns ikke pusten er helt god.

Dessuten har jeg ikke lyst til å bli hengt opp i et horn på veggen riktig ennå!

Jeg er ikke helt sikker på om det er inn- eller utpusten det er noe feil med.

Det blir som med høna og egget.

Hva kommer først ?

Her er trappene definert som et treningsapparat. 

Det står plakater ved hver trappeoppsats.

Men nå skal jeg ikke plage dere med å gå gjennom alle etasjene!

Jeg merker det i alle fall godt, når jeg bruker trappa!

Nå er jeg så heldig at jeg KAN gå i trappene.

Det er det dessverre ikke alle her som kan.

Dessuten er jeg heldig som har rom i 2. etasje.

Det aller meste foregår jo i underetasjen.

Både treningsaktiviteter og matsal.

I går til kaffen fortalte en av “stamgjestene” her at det spøker i andre etasje.

Så nå ble jeg litt mer usikker…! 

Nå blir jeg ikke bare ekspedert ut i trappa her på bruket.

Det er rom for mangt og mye annet her.

“Ro og stillhet” er faktisk mangelvare i de fleste av oss sitt liv.

Bare tenk på det !

Hvor ofte har du det helt stille rundt deg ?

Det var dette som møtte meg når jeg så inn på dette rommet.

Da datt tanken min inn på en sang…

“Snilleste gutten på Sovesal 1”

Klikk gjerne over for å høre på Lillebjørn Nilsen.

Man aner med en gang en egen atmosfære her inne.

Nesten noe andektig. 

Det aner nok de på utsiden også.

Når de ser dette skiltet!

Her er senga mi, når jeg skal Avspennes, og ha Ånden i fokus.

Jeg har eget underlag og egen pute.

Jeg måtte si det når fysioterapeuten min kom med puta:

“Det var det siste jeg hadde trodd jeg skulle få utlevert her!”

Når det er sagt, så ER jeg den eneste “gutten” på denne salen.

Så da må jeg vel være den snilleste også…. ?

Pusting

Linken over gir et lite inntrykk av hva dette handler om

(Du må klikke på den for å se den).

Men det er så mye mer.

Instruktøren, føres oss gjennom en seanse av øvelser for pusten.

Det hele ender opp med full avspenning av hele kroppen. 

Nå er det ikke meninga vi skal sove oss gjennom dette.

Det gir ingen mening.

A hele kroppen setter pris på denne seansen –

DET er det ingen tvil om.

Det føles nesten som man har vært inne i en drøm når man “våkner” opp igjen. … og som det står i utsagnet ovenfor (ukjent opphav)…:

“Never let it be said that to dream is a waste of one´s time” !

 

13 kommentarer
    1. Trappetrim er veldig effektivt ja, og så kan det gjøres innendørs 🙂 Her i nabolaget har vi utendørstrapper som brukes til å trimme i. Det er litt over 300 trinn, og det er nesten alltid folk der som løper eller går med treningstøy, drikkeflaske og svettebånd. Jeg liker å gå i de trappene selv, men holder meg borte nå i pandemien. I alle fall hvis det er veldig folksomt der.
      Det høres ut som du har litt å finne ut av. Jeg ønsker deg masse lykke til med disse tingene, og god bedring så klart 🙂

      1. Ja det finnes mange sånne.. vi har jo hoppbakken ikke så langt unna. Det har jeg aldri prøvd.. men etter dette oppholdet.. kanskje 😀 Takk for gode tanker og ønsker 🙂

    2. Det høres ut som det er et veldig godt sted du er på. Og pust, hvordan vi puster, er sååå viktig. Mange former for å trene pust; meditasjon, yoga og tai chi bla. Er vi stressa, puster vi bare øverst oppe. Så syns det er fantastisk med et rom viet til pusten. Men spøkelset i andre hørtes litt creepy ut…men du må oppdatere om du møter det :). Fin dag til deg <3.

      1. Utrolig sant.. jeg vet jo det, og er jo veldig i fokus i kor. Men det er så lett å glemme i det daglige. Så akkurat dette gjør meg veldig godt. 🙂 Jeg får følge med på hva som skjer her når det gjelder dem creepy delen 😀 Takk det samme <3

    3. I hodet mitt fikk jeg litt bilder av Stompa og Bodø! Ikke godt å si hvorfor…
      Fint opphold dette, håper det er noen greie folk å prate med også! 🙂 Klem videre for kvelden.

    4. Trappetrening er lissom litt gratis trening, helt topp! Og stillhet er sjeldent ja…. her jeg er nå, er det musestille, og det er bare så godt så godt! Nyt oppholdet videre – som den stilleste gutten….😘klem

      1. Veldig sant… både det ene og det andre. Håper du gromkoser deg der du er, men det vet jeg,, forresten 🙂 Og jeg fikk et hint fra en kor venn… den snilleste var den stilleste 😀 Klem

    5. Jeg fikk lyst til å legge og meditere. Jeg trenger å øve på det for selv om.jeg har ferie, jeg stresser inne meg for alt ting jeg har lyst å gjøre.
      Kos deg der og bli sterkere 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg