I farta… ut på tur, og inn og snur..

Nå går helga mot slutten.

Denne karen har tatt det litt med ro i helga.

Men ikke helt dovna vekk.

Tar dere med på en liten tur rundt her, en tur jeg tok i går.

Og en liten tur inn på rommet mitt.

Kanskje på en kaffeskvett om det passer 😀

Mine andre innlegg om Rehab på Nordtun, finner du HER.


Det er vakkert her, som dere ser. 

Først av alt, velkommen innom bloggen min. Jeg burde jo gjøre det hver dag, men er ikke akkurat verdensmester i å ta selfier. Men nå er det gjort – Velkommen.

Før jeg tar dere med på en liten tur, og inviterer dere med på rommet, så må jeg bare ha meg litt frokost. I dag – på søndag, vanket det egg&bacon også. Så de steller godt med oss her. Både i helga og i uka.

Det ble ikke så lange turen, men været var helt grei. Det er en slags blanding av “fjell&fjord” i turløypa her. Selv om det på langt nær er å regne for topptur. Knapt nok en “knaustur”. 

Her ser vi inn mot Helgeland, og aner den herlige skjærgården der. Det er litt småbåt trafikk forbi her, antagelig oppdrettsanlegg ikke langt unna. 

Det finnes turløyper rundt her som fører deg til topps. Men jeg har ikke planer om noen form for toppturer ennå. Som en kar her fortalte, om en som ble spurt om hvorfor han ikke hadde vært på “den og den” fjelltoppen. “Nei”, svarte han, “jeg har ikke hatt noe ærend dit ennå…”. 

Det var ennå tegn på fuktige høstdager her i nord. Skjønt det har slett ikke vært ille vær her siden jeg kom. Sånne dråpebilder er dessuten ganske så populære. 

Det samme kan man si om soppbilder. Se på denne du. Ikke nok med at den har sin egen paraply, den søker ly der den finner det i tillegg. 

Etter denne rundturen, er jeg plutselig tilbake på stien mot Nordtun. Det var ikke all verden, men til en avslappings runde, så var det slett ikke verst. Så tenk!

Da skal jeg holde det jeg lovte! Velkommen inn på rommet mitt. Slå dere ned og lat som dere er hjemme! Nå måtte jeg fikle litt med mobilen for å finne ut av selvutløser greia. Som dere ser,, så fant jeg ut av det! Dette er faktisk første forsøket. 

Her er mitt lille kontor. Jeg har med vannkoker og kan holde bittelitt egen husholdning. Samtidig er bordet veldig greit som pc bord. Her sitter jeg ikke bare og blogger. Jeg har noe annet på gang også. Men DET forteller jeg ikke om nå. Så hold deg unna papirene som ligger der i bak kanten. 

Men nå har jeg ikke tid til å underholde dere lengre. Nå venter middagen på meg. Bordet er dekket og bare maten OG meg som mangler.

Tusen takk for følget.

Det er like hyggelig hver gang du stikker innom. 

12 kommentarer
    1. Jammen er det mye flott natur rundt der du er! Fint sted for turer! Koselig å få være med på besøk på rommet – og nå er jeg spent på hva du bedriver for noen hemmeligheter…! Vi får vel vite det snart! Nyt videre – klem <3

    2. Nydelig natur hos deg! Og du fikk litt frisk luft og tur. Det er viktig. Trenger ikke gå på disse toppene. Kontoret ditt var fint. Senga er litt sykehus, men sikkert god å ligge i. Selvutløser på mobil har jeg aldri greid, du får til det meste du. God mat så langt, ser jeg. Du får kose deg med den andre papirbunken…tror det er noe lurt der!
      Fine bilder av deg, koselig å se mannen i rommet! Klemmer…..
      God kveld videre……………

      1. Ja her er mange muligheter. 🙂 Som du sier,, egentlig bare senga som har litt institusjonspreg, og litt på badet. Har ennå mye å lære både på telefon og pc… men prøver å henge med 🙂 Takk for gode tanker 🙂 Klem

    3. Ser ut som et fint sted du er.. fine omgivelser for både foto og små (eller store)rusleturer.. 🙂 Så bra du har har funnet selvutløseren..blir mange antrekksinnlegg fremmover nå da tenker jeg..hehe.. Ha ei fin uke videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg