I farta.. nå begynner det for alvor…

“Det er verst før det begynner”

Det utsagnet kan brukes i mange sammenhenger.

For meg passer det veldig bra i disse dager.

Nå er jeg i full gang med trening, og det føles allerede fantastisk.

Dette blir noe ganske annet enn en times tid på Fysioen eller treningsstudio.

——**—–

OM du har lyst å se begynnelsen på denne historien, så klikker du HER

Her er et lite glimt inn i treningssalen.

Jeg kan garantere at det normalt er full aktivitet der.

Men jeg er forsiktig med å ta bilder av mennesker.

Det aller meste er kjente apparater. 

Her er noen av de første “ingrediensene” jeg har fått.

Nå er det opp til meg å bruke de til det best mulig resultatet.

Oppfølgingen og støtten er tipp topp på alle måter.

Nå lover jeg at jeg ikke skal legge treningsbilder i hopetall fremover.

Det samme gjelder matbilder.

Her kommer bare et eksempel fra min første middag.

Vi er jo fiskespisere på hjemmefronten.

Så dette er perfekt.

Jeg har hatt en “makaroni-fobi” siden jeg var barn.

Ikke prøv å google det…..!!

Men denne melkesuppa gikk ned på høykant.

Hva blir det neste… ??

Jeg fant denne plakaten på en vegg utpå ettermiddagen.

Akkurat da jeg var på tur ut døra i et ganske så fuktig vær.

Jeg har jo hørt at det er flotte turløyper rundt her.

Nå skal jeg ikke røpe hvor mange Tur-regler jeg brøt!

Men ut gikk jeg….

Det er nok ikke på denne tiden den største blomsterprakten finnes.  

Men det glimter til mellom kratt og busker. 

Skodda henger langt ned i fjellene.

Den konkurrerer med regnbygene om å skjule den vakre naturen.

Men klarer det ikke helt.

Som guiden sa den gang vi var på Nordkapp, og ikke så en dritt:

“Det er dette som er normalen.”

Uansett årstid og vær, så er det alltid noe vakkert å finne.

Man trenger jo ikke løpe beina av seg når man er på tur.

Det var ikke derfor jeg smatt ut i regnværet.

Jeg skulle bare gjøre meg litt kjent.

Dessuten ville jeg prøve å finne en firkløver.

Det kunne jo være greit å ha et lykkønske fra naturen med seg….

Soppen er jaggu mer pysete enn meg joooo…

Gjemmer seg så langt inn i buskaset som mulig!

Snakk om altså..

Enda den ikke har sko på!

Jeg begynte så smått å kjenne antydning til et fuktigere klima i joggeskoene mine. 

Se bare her hvordan de holder på….

Plutselig får jeg øye på noe…!

Ser dere det som jeg så… ?

Jeg får ikke formidlet alle flotte detaljer fra denne turløypa.

Men her er et eksempel.

Her er det plakat med bilde over utsikten og navn på toppene.

Under ser dere mitt bilde fra samme sted.

En flott måte å bli litt lokalkjent på.

En rekke steder er det tilrettelagt med benker og bord.

Grillplasser og utsiktsplasser.

Jeg havnet tilslutt på “Verdens ende”.

Da var det slutt på stien, og jeg var søkkeblaut. 

Jaggu fikk jeg flere åpenbaringer på hjemturen.

Det er utrolig hva man ser og finner når ikke nesa peker mot en regntung himmel. 

Jeg er litt mer skeptisk til denne “åpenbaringen”.

Som møtte meg i speilet på rommet.

Men den må jeg bare leve med.

Sånn er det.

Men turen var helt perfekt, uansett hva værgudene prøvde å fortelle meg. 

Og jeg fant…jeg fant!

Både firkløver og femkløver.

Jeg hadde lykken med meg på den måten, i alle fall!

Om de bringer lykke… det får tiden vise. 

Uansett så ser jeg lyst på dagene fremover.

Tusen takk til deg som følger med. 😀 

21 kommentarer
    1. Så flink du er ♥ Både trening og tur. Og ja, det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær. Er man kledd for været, så er tur det vakreste som finnes. Og du fant mye vakkert 🙂
      Selv trener jeg litt muskler bare med manualer, etter råd fra fysioterapeut. Og så går jeg jo turer da. Men det har ikke blitt så mange turer som jeg har ønsket meg siste månedene. Men noen blir det.
      Stå på, og vis gjerne glimt fra flere turer. Alltid kjekt å se 😀

    2. Skal si du fant lykken!!! Sundt å komme seg ut, uansett vær. Men det er ikke alltid gøy å bli klissvåt. Jeg vender sakte tilbake til blogg og blogglesing. Nå fikk jeg lest meg litt opp hos deg og jeg skjønner du er på opptrening ja. Dette blir nok fint og du vender tilbake til fruen med fart og futt, tenker jeg. God helg og lykke til med fortsettelsen 🙂

      1. Så artig å se deg her inne 🙂 Har jo fulgt med på Insta da 😀 Går i bølger med innlegg, men nå fant jeg på å blogge fra mitt opphold her 🙂 Lykke til med blogginga 😀 og takk for gode tanker 🙂

      1. Tusen takk skal du ha 🙂 Har jo for vane å se etter fir- og femkløver. Men har liksom ikke blitt før i år 🙂 Setter stor pris på følget 🙂 Det gir en ekstra glede med oppholdet 🙂 Klem

    3. Blir nok litt gangsperre på deg i dagene som kommer. Tror ikke at firkløver hjelper mot den.
      Men kanskje femkløver gjør?

    4. Jammen er du flink. Du skal bli veldig sprek nå skjønner jeg 🙂 Det er bra 🙂 Jeg har også planer, men ikke kommet særlig langt med dem ennå… 😛 Nå er Kjersti her, så vi skal i alle fall gå på tur til Shoppingsenteret i dag 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Ble glad når jeg fikk ja til søknad om et opphold. Kolliderte med noe annet, men det får bare stå sin prøve. Fikk med meg Kjersti besøket,, prøver å rekke over noen blogger mens jeg er her 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg