Jeg skaper og deler…

 

Jeg er glad i ord og har alltid likt å leke meg litt og prøve å sette sammen ord til setninger og rim. Men jeg har stor respekt for ord! De er lette å gi, men desto vanskeligere å ta tilbake.

Jeg har funnet ut at ordet Poesi først finnes i gresk språk, og heter Poeio, som igjen betyr «Jeg skaper».

Det er skummelt å legge ut poesi man har skapt selv. Men jeg gjør det, i den visshet at de leser de som vil. Enkelt og greit. 


Ord og tanker på vide vanker.

 Mange ord og mange tanker, svever rundt på vide vanker.

 Vandrer hvileløst omkring, sier ingen verdens ting.

 Ord kan såre, ord kan glede. Ord kan krig og død berede.

 Ord kan vinne varme hjerter. Ord kan slukke sjelens smerter.

  

 Tanker tenkt, og tanker tenkes. Tanken din kan ikke lenkes.

 Den er ikke lett å styre, fra det triste til det yre.

 Hjertets slag og pulsens tone, kan jo ord og tanker klone.

 Slik som sjelefredens hvile, kan få tårer til å smile.

  

 Mange ord og mange tanker, likevel vår verden sanker.

 Sanker mest på vonde minner, håp om fred det bare svinner.

 Kunne verdens tanker trenes, kunne vakre ord forenes.

 Ville verden seg det beste, ville tankens ord bekrefte.

 At bak såre sinn som smerter, ønskes fred i alles hjerter.

 

Dette er ikke nytt, men ikke mindre aktuelt for det. Derfor deler jeg det enda en gang.

 #poei #poesi #dikt #rim #dele #ordogtanker

10 kommentarer
    1. Vakkert dikt om poesi ❤

      Ord og tanker noteres ned. Gode tanker, såre tanker. Ord som roser, ord som riser. Ord som sårer men også gleder.

      Ord og tanker mot hjertet går, poesiens vandring, den består. Ord som riser og som roser, kan deg skade og kan deg såre. Gode tanker og såre tanker, alltid noen som tar imot.

      Du og pennen, du og tanken. Ikke alle kan formidle slik. Rime litt og spøke litt. Artige setninger om rare ting.

      Dedikert dedicat- forteller og dikter og har sine sprell. Det kommer fra hjertet, det kommer fra sjela. Rører oss alle, gleder oss alle.

      Tusen takk!

      1. Tusen hjertelig takk 😀 Utrolig herlig, det må jeg si 🙂 Noterte ned og må se nærmere på det der 🙂 Nå er det veldig sent, så det blir ikke før utpå dagen i mårra, fredag,, hjertelig takk <3 🙂 Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg