Lokalt skal det være, uansett…

Det er ikke noe som varer evig.

Men vi har prøvd å få komfyren til å vare.

Vi har bytta kokesoner to ganger.

Men på fredag kveld smalt det til.

Så sikringa slo ut….

Da var det slutt, og veien ut ble relativt kort.

Vi skal holde oss lokalt.

Ikke bare pga Pandemi og skitt.

Men vi foretrekker å handle lokalt.

Elon skrev jeg om etter Power perioden.

Det kan du lese om du vil, ved å klikke HER

Nå var det lørdag, og ikke bare bare å få levert.

Men jeg får da en liten komfyr inn i bilen min.

Jeg fikk til og med meg nytt støpsel.

Jeg har da byttet støpsel på den gamle komfyren.

Når vi fikk lagt opp ny kurs til komfyren.

Så det anså jeg som en smal sak å fikse.

Men det dukker alltid opp overraskelser.

Jeg trodde svenskegrensa var stengt.

Men her dukket det jaggu opp en Svenske-plugg.

Med et mistenkelig utseende.

Da ble jeg en smule betenkt, med tanke på min kompetanse.

Enden ble at vi måtte klare oss uten komfyr i helga.

Men det gikk bare godt. 

På mandag skulle det imidlertid skje.

Svenske-pluggen skulle vike for en mer kjent sak.  

Jeg må innrømme at det var tilfredsstillende å registrere at det ikke bare var meg som ble betenkt.

Men etter noen digitale konsultasjoner, så hadde alle ledninger funnet sin plass. 

Og lys ble det…

Mye lys og mye varme.

Til og med.

Nå har vi kjørt renseprosessen, og snart klare for bruk. 

Måtte hell og lykke følge vår nyervervede på sin mangeårige ferd.

PS har du bruk for en plombert Svenskeplugg, så ta kontakt. 

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

13 kommentarer
      1. Tusen takk 🙂 Ja det ble litt bedre med en norsk en… Ikke lenge siden det ble bakt.. men tenker at det frister å teste steikovnen. Det er langt fra alle som er like 😀

      1. Nei sånn er det bare… trodde den skulle vare lengre siden vi har bytta kokepunkter. Men skitt au.. hun var glad i steikovnen, så det blir spennende å teste denne 🙂 Klem

    1. Måtte smile her, for vi hadde samme prosess med vår komfyr inn i jula! Jeg ante ikke at man måtte fikse den kontakten selv, men det visste mannen i huset, så jeg var jo heldig. Han har jo jobbet i byggebransjen i mange år, så dette visste han. Vår komfyr hadde ikke kontakt i det hele tatt!!!! Men den gamle dugde, så da fikk jeg jammen stekt ribba!!! Lykke til med deres nye. Nå er jo matlagingen sikret varme framover. Ha en fin dag 🙂

    2. Gratulerer med ny komfyr. 😀 Den gamle har jo vært i flittig bruk. Du og Madammen kokkelerer og ordner mye fra bunnen av. Jeg har lite peiling på både svenske og norske plugger, så jeg tør ikke prøve meg som elektriker! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg