Miljøvennlig bil..

Jeg kjører diesel bil, og en ganske så stor en også. Men det er ikke derfor denne snøen/isen smelta, det hadde noe med årstid å gjøre.

Jeg kjører hjemmefra og til Oslo på en tank, og det er rundt 120 mil. Hvor mange ganger måtte jeg ha stoppet for å lade en El bil på en sånn tur? Jeg har god plass, og slipper å pakke med millimeter presisjon.

Ja, jeg slipper i de aller fleste tilfeller å bruke tilhenger. Her har jeg dytta inn 20 sekker ved. Likevel får man omtalen “miljøsvin”. Det bryr jeg meg ikke om. Ikke fordi jeg ikke bryr meg om miljøet. Rent og pent og vakkert, er noe vi alle burde tenke på. Bare klikk og les HER

Men det er en ting jeg bekymrer meg over. Det er jo når bilen begynner å bli skikkelig skitten. Det var min i år på selveste 17 mai, siden vi kom omtrent direkte fra tur/retur Lillestrøm. Jeg kan legge til at jeg har bidratt med betydelige summer til Statskassen på den turen, noe en EL bil ikke ville ha gjort.

Hva er mest miljøvennlig? En skitten bil, eller en tur innom  et sted som dette?

Her sprutes det ut væsker med helt forskjellig og ukjent innhold.

Bilen ser unektlig både renere og penere og vakrere ut når den er ferdig. Men hva er best for miljøet?

Men nå er jo bilen betydelig yngre enn meg! Det kan denne historien bekrefte til fulle. Det er bare å lese ved å klikke HER! DET var slett ikke veldig miljøvennlig, det innrømmer jeg tvert !

Ha en miljøvennlig dag på alle måter. PS, dette bildet tok jeg på toalettet på BEST Rognan, der jeg vasket bilen, men glemte å sjekke om det var plast 🙂 

6 kommentarer
    1. Bra sagt igjen..
      Jeg skal ikke ha El bil… Da går jeg heller… Delte meninger med det der..
      Og jeg er lei Tesla gutta på tur gjennom her jeg bor på fredager.. Da skal dem på hytten på Hvaler..

    2. Det er forskjellige måter å være miljøvennlig på tror jeg. Her i byen er det nok lettere med el-bil. Det er jo noe med lengden man skal osv også.. Og er du miljøvennlig på andre områder…jeg er elendig stort sett. FYSJOM på meg!! Men jeg går og tar bane i det minste, og har aldri kjørt bil. Meg jeg kildesorterer ikke…er så kronglete her vi bor med sånt. Panter flasker og sånt, men det med mat, plast, hermetikk, osv… Har ikke plass til forskjellige kasser på hele kjøkkenet, og dårlig mottak i portrommet også…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg