Mitt vakre sted

Vi fikk oss en tur her på søndagen, og da fikk jeg filmet og knipset litt fra “Vårt sted på jorden”. Om du ikke fikk med deg det, og har lyst – så finner du det om du klikker HER. Det er utrolig lett å skryte av det man er glad i, så her kommer et par bilder til + et par videosnutter som kanskje faller i smak.

Det er så vakkert, så uendelig skjønt.

Det kan nesten føles som om jeg har drømt.

Når jeg er hjemme og finner frem bilder.

fra turen jeg gikk, og alt som de skildrer.

Se disse glimt så kanskje du skjønner:

“Hvorfor jeg går her og smiler og drømmer.”

Videoen over (klikk i bildet) er tatt fra fremsiden av Rognan Hotell, og ut mot Småbåthavna og Rognan Industrikai. Jeg skulle egentlig sveipe videre mot høyre, men da kom det så mye folk der, at jeg ikke tok sjansen på det. Ikke alle som liker å komme ufrivillig på film.

Denne videoen er tatt fra nedkjøringa til Småbåthavna og Rognan Industrikai og utover fjorden og innover mot sør og sentrum. 

Tusen takk for at du tok turen innom her på bloggen.

Dersom du tar turen nordover eller sørover langs E6, så er det en flott avstikker og komme innom oss.

Det er avkjøringer fra E6 både på sørsiden og nordsiden.

8 kommentarer
    1. Veldig vakkert hos deg. Men høye fjell og snø og sjø. Nydelig altså.
      Og det hotellet lå fint. For en beliggenhet. Ta for fine bilder og videoer..
      Den HER knappen din øverst i innlegget. Virka ikke! 🙂

    2. Jeg vokste opp på Rognan og til alt overmål vokste jeg opp sammen med “Janne” og jeg storkoser meg hver gang han kommer med både bilder og små anekdoter om hvordan livet var der i de gylne 50 og 60-årene. Måtte du bare fortsette med det gode arbeidet ditt.
      Jeg har dessverre ikke noen bilder å bidra med, men historier, ja det skulle jeg nå klare å få gravd fram.
      Rognan og saltdalsbygda for øvrig et jo et vell av historier. Som en bekjent av meg fra Kvæle sa i sin tid: Du må være borte fra Saltdal en periode for å kunne se hvor snodige mange folk er der.
      Jeg har vel referert et par historier tidligere i “Saltdal før og nå” og det er sant; Saltdal hadde en del originaler som kunne være ganske treffsikre i sine replikker.

      1. Veldig sant, og veldig artig med sånne kommentarer 🙂 Det er nok mange bilder som har forsvunnet på et eller annet vis. Men blir nå en historie om Mitt Liv. Det er skrevet mye om Rognan og de gamle, gode dager, jeg har prøvd å linke litt til det også 😀 Tusen takk skal du ha for flott innspill 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg