Mye, mindre, bittelitt…

Slik så det ut i drivhuset mitt i slutten av mai i 2017. Det var smekke fullt, og ute var det snøsklett og elendighet. Om du har lyst å lese det innlegget, så klikk HER

Som jeg har skrevet om noen ganger, så er jo drivhuset en sagablott. I alle fall her hos oss. Det er jo håp om en ny æra hos min yngste sønn og samboer. Skulle du ikke ha fått med deg det, så klikk HER.

Men vi kan jo ikke være helt fri for blomster. En vakker og varm dag nå i pinsa, så fikk vi rota litt i jorda her hos oss. Jeg må innrømme at det er litt stusselig og rart.

Men når det er sagt, så er det ganske godt å ikke være så avhengige av å være hjemme som vi var i “drivhustida”.

Det er jo ikke sikkert ” at jo mere, jo bedre” gjelder for alt. Men moro er det å få fylt noen kasser.

Det ble faktisk nok til et par gamle tønner ute på plena også. Jeg er faktisk mer spent på de frukttrærne våre. I fjor ble det knapt blomster på de.

Her er det ikke så verst på Kirsebærtreet. Det har ikke gitt oss et enda bær på de tre årene vi har hatt det. Epletrærne har vi hatt epler på, men ikke i fjor.

I år ser det lovende ut.

Men legg merke til bakken, den såkalte “Plena vår”. Her får løvetanna lov å leve sitt liv, skjønt får seg jo en snauklipp av og til.

Det er jo mange som gråter i fortvilelse av at insekter forsvinner, og samtidig gjør sitt ytterste for å fjerne blomster de virkelig setter pris på 😀 Jeg fant denne bloggen på nettet. Her er Løvetanna mat for både dyr og mennesker, klikk HER 

 

7 kommentarer
    1. Fint dette. Så koselig med blomster i krukker og kar. Lyser opp. Gleder meg hver dag jeg til å tusle ute i hagen og titte på alt som gror. Fint. Herlig innlegg, og håper det kommer litt frukt hos deg i år da.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg