Når enden er endelig..

“Når enden er nær”, da er det alltids et håp. Men nå er enden endelig. Her stod mitt kjære drivhus gjennom mange år. Nå er det bare tomta igjen. Egentlig er det over et år siden værgudene tok en beslutning for meg, som jeg etterpå slo meg til ro med. Men heldigvis så trådde jeg ikke til i et vanvidd. 

Da hadde sikkert alt forlengst vært kjørt på søppeldynga. Her for noen uker siden hadde vi besøk av yngste sønn og samboer, som ble i fyr og flamme og gjerne ville ha drivhuset. Så da hev vi oss rundt å prøvde å demontere i minst mulig småbiter. 

Ov vipps, så var mitt kjære drivhus forvandlet til en flatpakka Ikea-greie, og vel plassert i tilhengeren.  Dagen etter bar det avgårde.

En kort stopp på Saltstraumen ble det tid til. Jeg måtte jo sjekke lasta litt av og til. Men det ble en tur inn på butikken også. Der har de jo søndags åpen butikk, og det er ikke bare en sånn Brustad-bu. 

Vel fremme på Sandhornøya, var det bare å pakke opp og losse henger. Til og med gulvet i drivhuset, hadde vi tatt med oss. 

Ja ikke bare gulvet, men all innredninga også. Heldigvis så skal ikke jeg være med å montere opp herligheta. Men det regner jeg med går fint 😀 Det ble tatt bilder og flere seksjoner er jo ganske hele.

Jeg regner med at Drivhuset får en ny æra på en vakker plass med utsikt mot havet.

Her speides det kanskje etter den nye tomta til drivhueset, bortsett fra Sky som speider etter noe annet. Men nå var henger tom, og magen full av Pannekaker og kaffe, så vi takket for oss og ønsket lykke til. Både sønn og samboer er vegetarianere, så det drivhus er jo perfekt på den måten.

Men vakre Sky fikk da øye på meg før vi dro, så avskjedsblikket var det ikke noe å si på 🙂 

Om du har lyst, så kan du klikke deg inn på mitt “avskjedsinnlegg” om drivhuset, det finner du HER

Takk for alt.

13 kommentarer
    1. Så bra drivhuset får et nytt liv…syns liksom jeg ble kjent med deg “i” det drivhuset..hehe.. Var der bloggbekjentskapet starta liksom..men du har jo mye annet å by på av blogginnlegg også..så det går nok greit :)) Takk for titten på forflyttinga… Ønsker deg ei fin kommende uke i samme slengen :))

      1. Det er veldig bra. Var nok litt tungt å komme i gang med rivinga for å kjøre det på søppeltippen, så det var jo veldig bra, Da fikk det komme til nytte. Ble jo veldig mange innlegg derfra i starten 😀 tok jo mange timer i uka å holde på der 🙂 Ha en vakker uke du også 😀

    2. Så kjekt at det skal komme til nytte igjen 🙂 Det er noe helt eget når man kan dyrke sin egen mat og lignende. Regner med det er det som er målet siden de er vegetarianere 🙂 Men uansett kjekt å dyrke noe som spirer og gror 🙂
      Sikkert vemodig for deg, men samtidig kjekt at drivhuset blir i familien 🙂

    3. JA, DET VAR LITT VEMODIG. Men også kjempefint. Du har sikkert nok annet å finne på. Og for et blikk.
      Kos deg med kvelden og neste dag 🙂 klemmer.

    4. Så lurt med gjenbruk da! Nå kan du komme på besøk og “hilse” på det igjen. Jeg tror nok den sønnen har arvet grønne gener, så inne i det huset blir det sikkert som en jungel!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg