Nå klatrer de i lampa, men Jula skal få bli…

Nå registrerer jeg at Jula pakkes bort over en lav sko. I hele desember florerte det med “utpakking” av jula i alle slags varianter av innlegg.  Vi var ikke bedre sjøl, men ventet til nærmere Julehelga, det kan du lese mye om HER.

Når Nissene tok helt av i glede over Jula, så måtte jeg bare filme galskapen. Fikk du ikke med deg Nissefesten? Da er du nødt til å klikke HER

Nisser er nisser, sånn er det bare. Nå har de begynt å klatre i lampa! Det skal de jaggu få lov til, for her pakkes ikke Jula bort ennå.

Vi har klart å holde liv i vår Asalea gjennom hele Jula, som jeg skrev om tidligere i dag, se HER. Da kan vi ikke skuffe de nissene som har inntatt sovende vakt over den vakre planten!

Først nå har Amaryllisen åpenbart seg i all sin skjønnhet. Nissefar i gyngestolen har sittet tålmodig og fulgt med, så den gleden kan vi ikke ta fra han.

Men den aller viktigste årsaken til at vi ikke hiver ut Jula i panikk, så snart hverdagen dukker opp, er Juletreet.

Når det først har blitt skilt fra rota si, fraktet ned fra sitt fødested i fjellheimen, og “plantet” i en beholder inne i et hus – så må det i herrens navn få lov å våkne til liv, før det kastes ut!

Både vi og alle Nissene våre, som har slått ring rundt Juletreet, venter nå i spenning på de grønne skuddene som skal vitne om vår og lysere tider.

Bare følg med….. 

18 kommentarer
    1. Nissene dine er det fart i synes jeg. Klatrer og synger og diller og daller. Mine bare stod der og glana. Ble så lei dem jeg. Så ut i boden med dem…Null energi lissom.
      Hadde jeg vært deg hadde jeg hatt dem frem til påske! Moro med liv i huset vel og passer på fine blomsten deres også! God JUL …kleem herfra. Nissefrie sør…som heter VIKEN

      1. Dine ble sikkert helt satt ut av kommunesammenslåinga, fullstendig rotløse 😀 Men blir sikkert bedre til neste år 😀 Jula åker nok ut før påske,, så får vi se 😀 Klem sendt nedover 😀

    2. Selv pyntet vi juletreet og gjorde oss ferdig med julepyntingen 21.12.2019, og da er jeg ikke lei julen. Den skal få stå til helgen, og da pakker vi bort julen.

      Synes julen er koselig å ha til 20 dag jul, og det er fordi det ennå er mørkt ute, og sånn ca. 20 dags jul kan vi se at ettermiddagene er lysere 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Jeg har ikke pakket bort jula enda jeg heller… Nissene mine står å kikker, og er så fornøyd at de får stå framme en stund til. Jeg har ikke ekte juletre lenger, men husker når vi hadde og hvor gøy det var når det kom med grønne skudd. Det er verdt å vente på 🥰

    4. Er jo ikke bare fordi trær skal få sprette og nisser danse, men Dedikat har bursdag 9.1 , derfor har det i 48 år blitt tradisjon med jul til over dagen🥰.

    5. Her står juletreet fortsatt, for det er så grønt og fint. (furutre). På torsdag skal det imidlertid ut, for fredag er den siste dagen Oslo kommune henter kasserte trær. Nå koser jeg meg med juletreet de aller siste dagene før jula kastes ut for denne gang! 😊

      1. Akkurat, ja jeg har fått med meg at du sikra deg Østerdalsfuru til Jul. 🙂 Kan være greit å få det levert i den kommunale innsamlinga. Den skjer litt senere her i strøket 🙂

    6. Herlig. Hurra for nissene som slår ring om jula. Her er det kunstig tre, men jammen står det og strutter i stua enda. Uten pynt faktisk, men med stjerne og lys. Egentlig så koselig at jeg kunne hatt det leeeenge. Men i dag blir det nok slutt her. Kos deg med jul for det har enda ikke vært 20.dag Knut, da skal visst jula ut! 😁😁😁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg