Når alt bare er helt perfekt…

Vi ante kvelden før at dagen ville bli vakker, og det stemte helt på en prikk. Det er bare så synd at jeg ikke får tatt med mennesker i bildene mine. Men her i vakre Lofoten er det naturen som fasinerer mest. Jeg er i alle fall forsiktig med å legge ut bilder som kan bli gjenkjent, uten tillatelse.

På vei til Døløya, passerer vi Leirvika og Korea. Jeg fant faktisk en flott beskrivelse av stedet som du kan lese HER.

Det er korte avstander mellom sjarmerende steder, og den storslåtte naturen ser du uansett hvor du snur deg. Her gikk vi i land, etter en båttur på bare noen minutter.

Redningsvest skal brukes, men den kom fort av når det ble fast grunn under føttene.

I følge de som prøvde det krystallklare vannet, så var det slett ikke så ille temperatur. Her drister jeg meg til å ta med en kar med ryggen til…

Vi dristet oss også til bål i fjærsteinene, faktisk så langt ned at floa ordnet slukkinga etterhvert. Her ble det grilling av både pølser og burger.

Vakre Sky har ikke vannskrekk, men var ikke veldig interessert i sånn “pinnehenting” ute på dypt vann.

Da foretrakk hun heller å ligge å dorme i sola og følge med i all aktiviteten rundt henne.

Her finnes mange muligheter til å stikke seg bort, eller gå på “skattejakt”. Her drister jeg meg til et “ryggbilde” til, i det guttegjengen forsvinner over knauser og berg for å undersøke øya.

På tur tilbake til bua, så sveivet vi en liten tur utpå havet. Man blir andektig, men vet samtidig at naturen er lunefull og krever full respekt.

På tur inn til Bua, er det bare å takke for en utrolig flott dag med minner som er festet for evig. Om du har lyst å lese/se mer fra vår tur rundt i Lofoten, så kan du klikke på de blå linkene under –

Lofoten der minner strømmer på . HER

Lofoten fjell og blomster – HER

Rim og måser i skjønn forening – HER

Midnattsola på Uttakleiv – HER

Sexliv på fergekaia i Moskenes – HER

Trafikk og natur på tur til Å – HER

#visitlofoten #lofoten #sommerminner #naturensherlighet #visitnorthnorway

10 kommentarer

Siste innlegg