Når ord finner make – del 5

Ny dag og nye utfordringer.

Man kan jo ikke gi seg halvveis i Frodith sine utfordringer. 

Bare les hva hun finner på, klikk HER

 

I dag skal vi finne flere betydninger på ordet BRUS

Eventyr”Brusen”, eller Rød”Brus” – som mange sier, er min favoritt.

Selv om den ikke er helt som før i  tida.

Da den ble laget på Nordlandsbryggeriet.

Glemmer ikke St Hans med glassflasker og spikerhull i korken.

Det var før plasten  ble oppfunnet!

Denne doningen fanget jeg inn i linsa for et par år siden.

Utenfor City Nord i Bodø.

Det steg nok et Jubel”Brus” blant unger, når de fikk øya på den. 

Dette Mai “Bruset” blir det ikke så mye av i år!

17 mai toget går jo alltid rett forbi hos oss.

Men det “Bruser” helt sikkert i blodet på våre ungdommer som er ferdig med 12 års skolegang.

Måtte bare denne tida bli og vakker likevel.

Et noe søkt “Brus”, kanskje.

Håper skoene fant sin eier i fjor sommer.

Men vann som renner “Bruser”, gjør det ikke?

Et enda mer søkt “Brus”!

Men det kan høres!

Særlig om man sitter inne i bilen med lukkede øyne.

Her “Bruste” det! Her var vi på tur med Seniorlaget i fjor.

Forventningen til “En foss i Sverige” var ikke overveldende.

Men det ble det, når vi kom frem.

“DET BRUSTE SKIKKELIG”

Her ser hva som har vært og hva som kommer av ord.

Vil du se innleggene mine til de 4 første ordene, så klikker du HER

Tusen takk for besøket!

God søndag med et “SommerBrus” fra i fjor sommer.

6 kommentarer
    1. Her ble det bare fosse-brus i dag, MED lyd 😀 Ikke en brusskvett igjen i huset her… 😀 Vi gir oss ikke Jan, mange ord med mye mening 😀

    2. Sommerbrus likte jeg! Eventyrbrus har jeg også gode minner om med spikerhull i korken og et tynt sugerør ned i det røde. Men jeg hatet kullsyre, så jeg blåste ned flasken. Det ble alltid liv av det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg