Når ord finner make – del 4

Her fortsetter letingen etter ord som finner sin make, men dog så ulike.

Hvem som finner på sånne ting?

Frodith, selvfølgelig – du finner henne HER

 

I dag er det “BUKK” som gjelder.

Først så vil jeg takke og “Bukke” for at jeg fikk treffe en del av dere flotte bloggere.

Hvis dere bare ser hit, så “Bukker” jeg som bare det.

Det er ikke godt å vite når det blir anledning for et nytt treff.

Innlegget jeg lagde den gang, finner du HER.

Jeg vet ikke om linkene i det innlegget  fungerer.

Båtbyggertradisjonen i bygda mi, er viden kjent!

Der ble det brukt “Bukker” i alle varianter.

Det var spennende tider i barndommen å leke her.

Når drivhuset mitt måtte “Bukke” under.

Intet varer evig, med unntak av minner.

Her takkes og “Bukkes” det.

Når daværende driftsleder på Vensmoen gikk av med pensjon.

Vensmoen har overlevd over 100 år.

Jeg håper aldri engasjementet til Vensmoens Venner “Bukker” under.

Det snakkes i dag om “Dugnad”.

Det vet Vensmoens Venner alt om.

Bare se HER

Nå skulle jeg avslutte med de tre “Bukkene” Bruse.

Det nærmest jeg kom, var disse “Bukkene”.

Jeg tviler på at noen jubler over min bruk av Reinhorn som “Bukkehorn”.

Men de står i alle fall på “Bukker”. 

Over ser du listen over temaer.

Mine tre første innlegg finner du om du klikker på VÆRROT REV

10 kommentarer
    1. Det var et kjekt minne som dukket opp der gitt 😀 ♥ Jeg takker selv for gode minner fra det treffet 🙂 Og så kan jeg jo neie litt jeg da 😉
      Det var nok et barndomsparadis det der, å leke mellom alle de bukkene. Og reinsdyrbukkene var jo helt spesielle…sånne har jeg aldri sett før, og desto mer egenartede og originale.
      Nyt helgen med og uten bukk 🙂

    2. Jeg måtte til Bukkerittet i dag jeg, for å få gjort unna denne 😀 Prøvde meg på noe annet, men det funka ikke 😀 Ha en fin kveld Jan. Bukker og takker for link og fine ord 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg