Over og inn i fjellet..

I går la vi ut på tur over fjellet her, på tur via Breivik (i Salten) og en sving innom Bodø. Heldigvis var det noen dager siden dette raset. Fjellet kan være upålitelig, men nå var det ikke problemer med å komme forbi.

Ennå ligger det mye snø oppe i høyden. Men bommen er åpen. og da skal det være trygt å kjøre over.  Det kan godt hende at bjørka blir grønn i snøskavlene.

Det er jo en viss fredelig sjarme over den mektige fjellheimen.

På tur til/fra Breivik går veien mellom fjord og fjell. Jeg hadde dessverre ikke tid å kjøre opp og ta bilder fra veiprosjektet fra Breivik til Rognan. Men det blir kanskje ferdig en gang. På tur inn mot Bodø, fikk vi kjøre gjennom den nye Bodø tunellen for første gang. Det har jeg skrevet litt om før, klikk HER 

 

Her får du bli med inn i den ene av de to splitter nye tunellene, det er jo to felt i begge retninger. Her er det madammen som er fotograf. Utfordringa er når man kommer ut i andre enden! Og rett ut i et virvar av uferdige rundkjøringer! Men frem kommer man… etterhvert 😀 

I morges så det slik ut utenfor døra her. Sommerdekkene er kommet på, og vi skal kjøre 120 mil om ikke lenge, men det går helt sikkert bra….

8 kommentarer
    1. Ekkelt med slike rassteder..og ikke er jeg så glad i å kjøre tuneller heller.. Men noen ganger må man bare… Så jo flott ut med snøen på fjellet ..men håper snøen på verandaen viker for skikkelig sommer snart.. 120 mil er langt..etter jeg ble syk syns jeg 10 mil er langtur jeg..hehe.. 🙂 Ha en fin dag videre 🙂

    2. Jeg elsker å kjøre bil, men kjenner jo utfordringene bedre nå for tiden enn før, så jeg tenker på deg som skal kjøre så langt kanskje på vekslende føre. Men fjellet er faktisk ganske vakkert med snøen og alt, selv om jeg er steinklar for sommer nå, over det hele land 🙂
      God tur 🙂

      1. Tusen takk 😀 Jeg syns det er mye verre å kjøre sånne pliktturer noen mil rundt om her.. enn en sånn langtur. Da er man mentalt innstilt på det 🙂

    3. Herlige bilder. Fjell og snø. Vakkert… Dere får en lang tur til Lillestrøm. Men sikkert også koselig. Jeg er ikke glad i bilkjøring. Men er jo en vanesak det og. Mye å på underveis. Og snø er meldt i Oslo… Men tiner vel før dere kommer frem… Dere kjører vel ikke så fort 😎😲

      1. Tusen takk.. Joda. det er langt men har jo kjørt noen ganger og tar en overnatting underveis. Men ser jo det er meldt vintervær flere steder 😀 Må nok ta det pent, tenker jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg