På hjul med våren….

Ja den våren.

Den venter vi ennå på.

Det gjør sommerdekkene også.

Ikke dette da.

Det var bare et fristende motiv.

I dag var det andre vårtanker på gang….

Jeg fikk tatt understellsbehandling for et par år siden.

Det kan du lese om HER.

Kommunen gått hardt ut og sagt at de ikke ønsker salting på veier gjennom kommunen. 

Kontrollen gikk greit.

Nå er bilen ren og pen og “desinfisert” under.

Da kan jeg satse på en rustfri periode fremover.

Den øvrige hygiene ble ivaretatt som vi begynner å bli vant med.

Med sprit.

Men ennå ikke levert på fat.

Dekkskiftet drøyer vi med.

Ennå en stund.

Et par av fjorårets sommerdekk ligger antagelig i denne dungen.

Så alt er klart når våren har bestemt seg.

 

#saltdaldekkogbilservise #corrola #rustbehandlig #veisalting #vartegn

13 kommentarer
    1. ja våren lar vente på seg her også ,den stakk innom men forsvant igjen .
      Vi ble oppmoda til å bruke påsken på dekkskift,jeg er glad vi ikke gjorde det ,når det kommer til resten av vedlikehold på bil ,ja da overlater jeg det til mannen i heimen :=)

      1. Nei det været har ikke vært til å stole på, verken i sør eller nord eller vest. Her overlates det meste av vedlikehold på bilen til kvalifisere verksteder. 😀 Til og med dekkskifte, som foregår på dekkhotell 🙂 God helg 🙂

    2. Hmmm….ja våren er et stykke unna tydeligvis! 😘jeg la om til sommerdekk på onsdag, men her er det jo ikke snø i lavlandet….! Rustservice er smart….! Stor klem fra bobiltur mellom Bø og Seljord i Telemark 😘😘

      1. Takker og bukker.. tar ikke sjansen på omlegging før vi har runda til mai. Aha,, du er på de traktene 😀 Kanskje du svipper innom Dalen og hilser på søstra mi 😀 God tur og kjør forsiktig 🙂 Klem <3

    3. Våren kommer og går den..helt til den blir der en stund 🙂 Bilen må holdes i orden.. Ikke bytta til sommerdekk enda ..men er nok like før.. Jeg bytter dem ikke altså..det får mannen ta seg av.. 🙂 Kule “guttebilder”her…. God helg <3

      1. Takker og bukker og beklager sen respons fra meg. Ikke alltid like lett å få med seg alle kommentarer, så treig som jeg er 🙂 Har dekkene på dekkhotell, så lurer meg unna den jobben jeg også 🙂 Ha en nydelig søndag 😀

    4. Her er været så schizofrent, og det skifter fra time til time. I det ene øyeblikket er det snø og vint, og i det neste er det oppholdsvær. Nå er jeg motivert for vår! Har ikke skiftet dekk enda, og de har bedt oss vente i enda 2-3 uker til før vi skifter.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Takk skal du ha 🙂 Veldig lurt å vente med dekkene. Blir nok ut i mai før vi skifter her. 🙂 Nå har det blitt lørdag, så du får nyte den 🙂 <3

    5. Vel, ikke tiden for sommerdekk helt riktig enda…Venter også litt her. Det kan være glatt på morgenen. Det er fremdeles kjølig om natta altså…Sprit på dunker…..vel! Vi har sikkert brukt noen liter alle mann på disse månedene…
      Artige motiver du fanget! Nesten (h)jul med all den snøen!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg