På trammen til Tyttebærpiken…

Naturen svikter aldri.

Tyttebæra kommer hver høst.

«Tyttebærpiken» svikter heller ikke!

Hva som skjedde i fjor, kan du lese —->

HER

Skrevet på rim til og med

Også i år ble det en tur på trammen til Tyttebærpiken!

Der sto bøttene klare med de reneste og vakreste bæra i verden.

Kanskje med et snev av latskapens samvittighet….

….men ikke verre enn at jeg grep hvert enda spann.

Bærene ble overført til medbrakt kasse i bagasjerommet på bilen.

Uten å få den helt overbevisende følelsen av sjølplukk. 

Selvtilfredsheten vokste en smule etter pakking og frysing.

Men det kommer en dag, da det hentes opp noen poser.

Og madammen mikser og trikser frem en sukkerfri bæropplevelse som er unik.

Jeg får lov til å hjelpe til.

Og vi rører og fyller på glass som finner veien til fryseren.

DA føler vi at egeninnsatsen er på topp!

Da er hver morgen berget for denne karen!

TUSEN TAKK!

7 kommentarer
    1. Så flotte di bæra ser ut.. at di ikke er selvplukka spiller ingen rolle..noen må jo spise bæra også 🙂 Har plukka blåbær men ikke tyttebær i år..vi har ikke så mye fryseplass..men skal se om vi finner litt..for å ha til julematen i allefall.. God helg <3

    2. Jeg synes egeninnsatsen var formidabel her. Ingen grunn til å skjemmes fordi om det var “Ellinor” som hadde plukket bæra. Leste fjorårets tyttebær-innlegg og smilte av rimsmedens humor i poetisk drakt.😊 Hva bruker Madammen til søtning når hun ikke bruker sukker? Er det en vel bevart “yrkeshemmelighet”?😉

    3. Du verden det var litt av en fangst. Nå har du forsyningen klar til i vinter 😊

      Selv er jeg ikke så begeistret for tyttebær, men mannen min liker det. Derfor blir det ikke slik at vi plukker. Mannen min kjøper den tyttebæra han vil ha til maten.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. Herlig fangst med tyttebær! Jeg kjøper et glass i året og det er til jul!
      Vet at du elsker tyttebær på brødskiva…Sundt og godt til frokost det!
      Jeg spiser plomme-syltetøy jeg nå! eneste syltetøyet jeg er glad i 🙂 klemmer…

    5. Så fint å få bær også. Min mann liker å plukke bær, men han plukker i mengder mange ganger, og da blir det utdeling i familien og blant venner. I år ble det bare ti liter, men i fjor var det 60!!!! Så smart, for da blir bærene plukket og andre får glede av det. Kos deg med syltetøy 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg