Røsker og fløtter alle slags røtter…

Jeg hadde satt ned en del løker rundt mitt kjære drivhus.

Men når drivhuset forsvant (les HER), så ble det litt merkelig.

Jeg måtte ta sjansen på et drastisk grep.

Det var ikke lett når det var grodd helt over.

Men må man så må man.

Egentlig forteller mitt ørlille gartnerhjerte meg at dette er lite smart.

Jeg flyttet alle peonene jeg hadde rundt drivhuset i fjor høst.

De kom seg faktisk, men står ikke ennå i blomst.

Nå har jeg satt poteter der løkene er tenkt å få plass.

Dessuten skal løker egentlig i jorda til høsten.

Så nå har de fått et tynt lag med tørr jord over seg og havnet i mørkret i kjelleren.

Nå må jeg prøve å huske på de før snøen kommer……..

I samme slengen ble et par rabarbrarøtter flyttet.

Om det lykkes får våren vise.

Men de har i alle fall fått rikelig med sauegjødsel

Egentlig hadde jeg tenkt å flytte på denne “kassen” i år også.

Men det får være til høsten, kanskje.

Det er noe som heter “det er aldri  forsent”.

Så da satser vi på noen frøposer i stedet. 

Det er nok alt for sent for Gulrøtter.

Men siden vi aldri har sett frø i metervis, så falt vi for fristelsen

Da satset vi på det.

Jeg har da ligget med rompa til værs og tynnet gulrøtter.

Det blir neppe EU godkjente gulrøtter av dette.

Men kanskje man slipper tynninga!

Så får vi se hva høsten bringer.

Hva våren bringer.

Men først skal vi nyte sommeren!

12 kommentarer
    1. Du er flink med “det grønne” syns jeg.. Blomsterløk og sånt har jeg forsøkt..men aldri fått særlig dreisen på.. Nå er det bare et par krukker med blomster på verandaen..som byttes ut hver sommer… Håper du får noen smakfulle poteter da..
      Kjenner jeg savner rabarbra som vi hadde i hagen..blir liksom ikke det samme å kjøpe… Fin kveld til deg <3

      1. Takk for fine ord 😀 Man lærer litt etterhvert 🙂 Rabarbraen har levd et forsømt liv her, men nå er forsøket å få den på sin rette plass 😀 Nyt fine sommerkvelder <3

    2. Du er nå jammen flink og da, som pusler og steller. Skulle ønske jeg selv hadde ork og like grønne fingre 🙂 Men har plantet et par blomster i dag da 🙂 Bare for å ha gjort noe fornuftig.
      Nå må sommeren nytes, for den er ikke så alt for lang, så kan vi tenke på høst, vinter og vår senere 🙂

    3. Ja, nyte litt først…så får høsten stå i full “blomst” hos dere 🙂 Håper alt er bra med deg Jan. Her har det vært en grusigelig travel vår 😮

    4. Herlig innlegg med en stor porsjon optimisme…aldri feil og så eller plante….kommer det så kommer det….kommer det ikke noe…så var gleden der allikevel…sånn tenker jeg…Sånn frø i meter er kjekke da 🙂 klem til gartneren..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg