Sånn var det ikke før…

Man er vel rimelig gammel, når man kan huske den tida da det ikke var Apotek på stedet.  Da kom medisiner med bussen, og ble utlevert som vanlig pakkepost. Så kom det medisinutsalg, hvor reseptmedisin også kom med bussen. Til slutt så fikk vi Apotek.  Det var stas, da kunne vi gå dit med resepten i hånda og stille i kø for å få utlevert det man skulle ha.

Men nå kan du jo få alt mulig på Apoteket. Til Jul så bugnet det jo av gaveartikler i alle varianter. Men det får du altså ikke på “Blåresept”.

Men gode råd får du gratis, ikke minst om det ble i meste laget av søte saker i jula.

Det vanker til og med smaksprøver. og jeg måtte jo smake. etter at jeg slutta å røyke for noen år siden, så har det skjedd noe i klesskapet.

Sånn har det nå blitt 😀 Her får man hjelp “både for inntak og uttak” , for å si det på den måten 😀

Til og med “badevekt” får man på Apoteket! Tenk at DET  har ikke endret seg – BADEVEKT! Det er altså ikke lov å veie seg på kjøkkenet, eller i stua. Om det skulle endres så burde det kanskje hete “Kroppsvekt som passer inn på ethvert rom”.  Kanskje om noen år så har DET endret seg også.

Men sånn litt i kontrast så fant jeg en annen reol litt lenger bort! Så er du ikke kommet riktig i “Veiemodus” så er det håp.  Jeg har i alle fall funnet ut at jeg må ta meg i nakken og kanskje tenke trening. Det skrev jeg om i går, og det kan du lese om  ved å klikke HER.

På tur ut fra Apoteket så smatt jeg innom Rema 1000. og hva annet “lyste” mot meg enn dette bladet. Ironien kan være erten!

Lykke til med Nyttårsforsetter og andre forsetter, men heng de ikke så høyt at du ikke når tak i de.

En riktig God Helg i nord og sør og øst og vest .

#apotek1 #helse #badevekt #detvarikkesånnfør #pågodtogvondt #trening #bestfordeg

 

 

7 kommentarer
    1. Herlig, sånn har det blitt. Jeg liker ikke kjøpe godteri og snop på apotek. Mye blanding i butikker nå. Skrev et innlegg for 100 år siden om dette jeg.. Jeg liker mer spesialbutikker. Og trenger jeg masse ræl så går jeg på Europris…
      Ha en super duper dag….

      1. Aha,, for 100 år siden 😀 Ikke dårlig 🙂 Europris er vel en av de butikkene jeg betegnet ”å gå inn uten å trenge noe, og komme ut med en masse man i alle fall ikke trenger”. Men nå har jeg jo blitt mer liberal med årann 😀 Flott fredag til deg 😀

    2. Hehe, sånn er apoteket, eller apotekene ( vi har faktisk to stk i denn lille byen ) her, ja. Du glemte at de selger sminke også 😀
      Jeg kjøper ikke godteri på apoteket, -det er liksom ikke første tingen man skal ha på et apotek.
      Barndommens apotek var brunlig,langt og smalt, med et par pinnestoler til eldre som måtte vente litt, en høy disk som stengte av for kundene så de ikke kunne komme bak den, og flere ansatte i hvite frakker. Det var ingenting der annet enn det man forventet å få på et apotek, og absolutt ingen varer der kundene stod. Det luktet legekontor der, syntes jeg da jeg var barn.

      Det ser nok mer innbydende ut i dag på apoteket. Vi skal fristes til å kjøpe. Jeg lar meg ikke lokke med mindre det er salg på noe som jeg likevel skal ha. Her er man da økonomisk anlagt!

      Ha en flott helg, du !

    3. Så artig at du tar opp dette! Jeg har jobbet på apotek i “alle” år, forskjellige apotek og gjennom flere epoker 😉 Det har virkelig endret seg mye! Det er jeg enig i. Jeg lærte i gamle dager å lage tabletter, salver, øyedråper og hostemiksturer og mye annet. Og vi solgte som hakka møkk. Ikke alle i apotekvesenet som liker utviklingen vi ser i dag, nei. En helt annerledes butikk. Ja, faktisk butikk er det blitt. Men må visst være sånn for at alle apotek som har poppet opp skal overleve. Det var i 2001 at det ble fritt fram for å starte apotek for apotekkjedene. Før måtte de ha konsesjon fra øvrigheta. Takk for artig innlegg og ha en fin dag!

      1. Aha,, artig å få en kommentar fra en fagperson med erfaring 😀 Helt sikkert en helt annen konkurranse situasjon nå enn det var før 🙂 Nyt dagen og helga 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg