Storforsen

Som jeg skrev i mitt innlegg fra i går, så skulle Nexans Seniorlag & Co, innom Storforsen. Heldigvis så var ikke jeg alene om ikke å ha hørt om denne fossen. Fosser og flatlandet Sverige, skurret jo litt i mine ører.

Den er i alle fall en del av Piteälven. Wikipedia og Google svikter ikke. Så du kan lese mer ved å klikke HER

Her vandrer vi med freidig mot i “fotsporende” til tusenvis av turister. Jeg er litt sånn hovmoden skeptisk til Svenske Fossefall.

Det begynner litt forsiktig. Nesten som en bekreftelse på min skepsis. 

Enda litt mer vann. Men nå begynner jeg å skjønne at dette bare er små avstikkere fra selve Storforsen.

Jeg, og flere med meg blir en smule satt ut, når vi skjønner at her er det myyyye vann med masse fart. Vi skjønner jo også at fosser ikke nødvendigvis trenger å være fra stupbratte fjell. Men mer av “Stryk karakter”. Men med “Bestått” på alle mulige måter.

Her er en video som jeg tok med mobilen, men det ligger mange flere på

Du kan lese mer om Nexans Seniorlag & Co sin tur med #AlbinussenReiser til områdene rundt Luleå. Det gjør du enklest med å klikke HER

 

#storforsen #piteelven #albinussenreiser #nexans #nexansseniorlag

10 kommentarer

Siste innlegg