Tålmodighetsprøven – “Å vente på sommeren…”

Man bør kanskje ikke klage, så lenge det er tosifret plussgrader utenfor døra. Men det er litt slitsomt å få sparka i gang motivasjonen med tanke på blomster. Kanskje fraværet av drivhus har sitt å si ?

Men noe må vi jo ha. Det ser jo litt stusselig ut uten. Så støtter man lokale aktører også, det skal man ikke glemme. 

Litt gris blir det, men det er sånn det skal være. Det skal jo vises når vi holder på…. 

Arbeidsstillinga kan kanskje diskuteres. Men nå er det jo langt mindre å ta tak i, enn når drivhuset var sprengt. 

Sli ser det ut på veggen nå. Jeg er spent på hva dager og uker fremover bringer inn av trivselsfaktorer både for mennesker og planter…. 

Da var det spylt og klart. Legg merke til eskene til høyre. Etter fire turer til Fauske (3 mil/vei), fikk vi endelig det vi hadde betalt for. Hvorfor denne investeringa, kan du lese om under. Resultatet kommer i et annet innlegg.

Historia om dette “kollapset” kan du lese ved å trykke HER

Dere i sør som kanskje stusser over planting av sommerblomster NÅ, så skal dere vite at i disse dager blomstrer førsten Syrina. I månedsskiftet mai/juni i 2017 prøvde jeg å starte utplantinga fra et overfylt drivhus DA kom snøen…. du kan lese det ved å  klikke HER

Riktig god sommer, NÅR den kommer, OM den kommer 😀 

 

 

14 kommentarer
    1. Kjent arbeidsstilling 🤣🤣😁 ja her planter vi nok ut litt før dere – men det er ikke mye å skryte av når det gjelder varmen 🤩 men vi har jo håpet! Ønsker dere en flott dag!

      1. D u i vest og vi i nord, vet nok hvor vi lever og bor. Men vantette er vi i kropp og humør. Om det blåser og regner, ja selv om det snør 😀 Ha en flott fredag på alle måter 😀

    2. Den gradestokken viste ingen imponerende sommertemperatur, nei! Det er koselig med drivhus, men så spørs det om en synes all tida en må bruke der er verdt det! Du og Madammen liker jo å reise litt om sommeren. Arbeidsstillinga kan jo diskuteres, men det viktigste er at en klarer å rette ryggen uten å få hekseskudd når en skal opp i stående posisjon igjen!:) Her er det god temperatur i dag, så jeg skal ut i finværet. Har vært nokså ustabile temperaturer, men jeg likte ikke at det var slik tørke i fjor sommer, sjøl om det var deilig med varmen! 🙂

      1. Nei det kan du godt si. Det var tragiske syn sørpå i fjor. Skifter fort, så det gjelder bare å følge med å være på vakt. Nytter ikke å vente forlenge før man kaster skjorta, da kan det fort være over 😛 😀

    3. Hmm, akkurat nå har gradestokken ute ( i skyggen, ja) nådd 25 varme. Men nedover i Europa virker det å være et helvete, folk som har dødd av heteslag, så jeg tror vi skal tåle både dine og mine grader, tenk. Eventuelt annet som måtte komme av regn, vind, snø….bare ikke den heten, takk.

      1. Du har et godt poeng. 🙂 Og jeg er jo så gammel at jeg har sluttet å ergre meg over været. Man må leve MED naturkreftene, det nytter ikke å kjempe mot 🙂

        1. Helt sant 🙂.
          Jeg husker noe fra chattekanal for veldig mange år siden. I nord hadde man fått en fantastisk sommer med sol og varme for en sjelden gangs skyld. Vi i sør hadde en skikkelig kjølig og sur sommer, regn og vind. En av det faste klientellet på kanalen var en nordlending som en kveld kom inn på kanalen og skrev fornøyd at for første gang i sitt liv var han solbrent på ræva, og det sved som bare pokker. Vi holdt på å le oss ihjel. Lykken over tropesommer fikk ham til å bli midlertidig nudist for å nyte solen. Det er da man virkelig unner folk der oppe solen 😁

    4. Det er bare å nyte uansett vær. 11° vind og regn her i Trøndelag, og det skal det visst fortsette med.
      Lenge siden jeg slutta å ergre meg over været 🙂
      God sommer! Flotte blomster 😀

      1. Ante meg at dere var .. håper det snur og blir levelig her oppe 😛 Dere får si fra om dere svinger forbi her,, så ser vi om det passer med en kaffekopp 🙂 God tur og kjør pent 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg