Vårens kraft og tårer i øynene….

På denne tida var jeg normalt i full gang i mitt kjære drivhus. Når jeg var i andre etasje i dag så titta vårsola inn av vinduet, og da måtte jeg se ut… DA kom tårene…

Aldri mer små frø og spirer mellom hendene…

Til våren fjernes de siste rester av en vakker epoke i mitt liv. Om du har lyst å få litt kjenskap til den epoken, så klikker du HER eller HER eller HER – gjerne på alle om du vil. Det har ikke vært bare enkelt, men utrolig moro.

Men alt har en ende. Det er et evig faktum. Det forteller vårsola om, når den tørker tårer på mitt kinn. “VÅRENS KRAFT” er vidunderlig. Så jeg fant frem noen rablerier  fra en tid tilbake…. 

Vårens kraft

Kjenner du det kribler i tanker og sinn?

At det brenner og banker og våren vil inn?

Eller er du blind? Blind for vårens forførende kraft.

Blendet av tårenes slørende makt, som ville slukke alle sanser?

De vare sanser som bare vil våkne og klukke i takt.

Sammen med bekker om kranser seg på vakt mellom lyng og is.

Vårens bris stemmer i og vil viske vekk alt som gjemmer glede.

Syng sier den, og vil liste seg inn og være tilstede.

Ville ditt liv deg så ille?

Nekte deg vårens vind som rusker deg stille i ditt hår?

La vårsola skinne bort alt det vonde fra i går.

Vårsola vil vinne, men kjenner du skjelver av frosne lengsler.

Fastfrosne stengsler for alt som vil frem.

Kjenn og føl og lukt og hør!

Vårens kraft er din venn.

Den vil vekke din lengsel til live igjen.

Hør bare, og kjenn duften av gryende liv. 

Det spretter og lever i kratt og i siv.

Den fjerner det siste slør fra ditt blikk.

Nå trenger vårens varme inn og finner det smilet du fikk.

Da du møtte din første vår og ditt liv var uten vonde sår.

Nå kribler det i tanker og sinn, når vårens kraft er sluppet inn.

Ha en nydelig og tårefri vår!

#drivhus #greenhouse #planter #vårenskraft #blomster #tårer

 

8 kommentarer
    1. Savner drivhusinnlegga dine..men som du sier alt har en ende.. 🙂 Nydelige tanker om vår…liker alle årstider men er noe ekstra fint med våren..selv om jeg klør i øya av bjørka ..:) Lest alle innlegga dine, men hadde litt fri fra pc\skriving i går.. jammen var du nesten på toppen av topplista gitt..og du blir nok stadig å se der tenker jeg..vel fortjent :)) Kos deg med dagen videre :))

      1. Tusen takk 🙂 Når man slutter med noe så lurer man alltid på åssen man hadde tid til å holde på med det. Og DET er jo et godt tegn. 😀 Tenker du er mer stabil på topplista enn meg, men veldig greit med litt jojo opplegg 😀 Ha en fin kveld 🙂

    2. En tid for alt.. Så nydelige ord her.. Mester du..
      Du får så litt inne i vinduskarmen.. Krydderurter og slikt.. Det skal jeg gjøre.. Men ikke enda.. Toppen av lista hører du hjemme… Flink er du… Litt sliten i dag jeg.. Så blir ikke mye mer fra meg i dag… Men kommer sterkere tilbake i morgen kanskje. Men får holde med et innlegg fra meg tenker jeg. Noen ganger 2..Men tar det som det kommer.

      1. Kan godt hende det blir litt på terrassen når det våres 😀 Ikke greit å holde koken alltid. Du må bare lytte på kroppen og ikke sloss mot den 🙂 Lykke til … det er ikke noen hest vi spiller” om .. som min svigermor alltid sa 😀

      1. Orker ikke investere i et nytt drivhus etter det ble ødelagt av vinterstormer. 🙂 Men nå kan vi farte og reise og fylle tiden med andre ting 😀 En epoke er over og nye dukker opp 😀

    3. jeg har ikke lest om dine drivhus epoker,men koselig er det.Jeg fikk drivhus i 50 års gave,i fjor brukte jeg det kun til å forkultivere,som du sier ,det er kjekt å kunne reise litt og med et drivhus fullt blir det litt vanskelig :=) så jeg satser på mest mulig forkultivering som kan flyttes ut i grønnsakshagenetterpå,når vi er bortreist håper jeg på litt regn hjemme hi hi ,men har ennå ei svigermor hjemme som vanner litt om det blir behov for det,du får kose deg med turer og kanskje noen krukker på verandaen

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg