Det kunne vært verre….

Kanskje litt drøyt å si at det alltid kunne vært verre.

At det kunne vært annerledes, er kanskje et bedre ord.

Det kommer muligens an på hva man sammenligner med.

“Husken fra fortiden” – eller “fantasien om fremtiden”.

Statsmeteorologene slo jo fast her om dagen, at nå er Åpril blitt vårmåned over det ganske land.

Da tenkte jeg, det man feire.

Med roser på terrassen.

Våren blir jo ikke verre av det, liksom.

Sånn så det ut i drivhuset mitt for noen år siden.

Når jeg holdt på der, så betydde ikke vær og vind utenfor så mye.

Jeg hadde jo våren rundt meg.

Da tenkte jeg vel, at bedre enn dette kan det ikke bli.

Det ble det ikke.

Det ble verre.

Mye verre og veldig annerledes.

Et par vinterstormer sørget for det.

Jeg begravde alle tanker på frø og drivhus.

På såing og prikling og vanning og stell.

Det kan du lese om HER.

Ja, under kategori Drivhus, kan du lese masse.

“Alt til sin tid” – tenkte jeg.

Men den forbaskede Blomsterkatalogen fortsatte å komme.

Til slutt knakk jeg sammen.

I denne pandemien får vi jo ikke besøk likevel.

Så et soverom til eller fra… verre er det ikke.

Bare veldig annerledes.

Men jeg kom jo alt for sent i gang….

Men det gjorde jaggu våren også.

Vår nyutkårede vårmåned.

April.

Men vi hadde April i fjor også.

I midten av april la jeg ut et innlegg – klikk HER.

Da snakket ikke statsmeteorologene om Vår i April.

Men det kunne sikkert vært verre.

Eller annerledes.

Ha en god fredag.

6 kommentarer
    1. Se der da. Det ble et veldig vakkert bilde:)
      Ja, lykke til med dine planter. Passion is a passion no matter what season we are into:)
      Ha en fin dag:)

    2. håper det blir en del blomstring hos deg,ting vil ikke spire hos meg i år ,iallefall ikke kålplantene ,det gode er att jeg ennå kan så nye frø av den sorten :=) men våren har virkelig latt vente på seg i år og vi har ennå frost om natten ,men det blir bedre vi må bare ha tålmod :=) god helg og kos deg på planterommet

    3. Herlig skrevet….det kunne ikke vært annerledes skrevet for det var helt perfekt!
      Du er godt ii gang med ditt “nye” drivhus kan jeg se……….Ønsker deg en fin 1. mai…klem..

    4. Blomster kan man ha hvor som helst nå i disse tider, ingen som ser de rare løsningene, så alene som vi er 😀 Du koser deg jo så med blomster, så det er bare å kjøre på 🙂

    5. Hihi, ja det kunne vært verre…. men det er jo så innmari kaldt – og selvom du var seint ute, så rekker du fiiiiint våren i år! Håper vi rekker vår før sommer????? God klem kommer i ekspressfart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg