Det lille ordet, tusen takk.

Jeg vet det, og de aller fleste vet det, at de små ordene kan bety så mye. Likevel så er ikke jeg så veldig flink til å si eller dele de. I den siste tiden har jeg opplevd en enorm støtte og oppmerksomhet som har varmet så inderlig godt. Jeg er så uendelig takknemlig for hvert eneste ett av de ord jeg har fått.

Når jeg fikk stadfestet at jeg hadde fått lungekreft, så valgte jeg å være åpen, fordi jeg likevel måtte informere ganske mange. Du kan lese noe av det om du klikker HER og/eller HER

Dette skiltet hang på døra på sykehuset. På grunn av helg og Jul og alt, så fikk jeg ingen gjennomgang etter operasjonen. Men på fredag, den 3 januar, var jeg i samtale med lungelegen. Da var dette skiltet borte fra døren, men det gjorde ingenting, for budskapet var:

“Alle prøver og bilder viser ingen tegn til spredning eller rester av kreft. Vi har derfor konkludert med at du ikke trenger noen etterbehandling. Du skal bare til kontroll et par ganger i året de nærmeste årene.”

 

Det koster så lite det lille ord. Mye mindre enn vi tror.

Tenk på den tiden vi bruker til alt. Alle de ord vi kunne fortalt.

Tenk på de ganger vi tenkte: “Det skulle vi sagt før vi glemte”.

Det lille ordet fra deg, ble så stort og så viktig for meg.

Jeg er så takknemlig over å være blant de heldige, og sender mine varmeste tanker til alle som har tunge og vanskelige dager.

 

22 kommentarer

Siste innlegg