En vakker rundtur, men uten ski.

Fløybakken hoppanlegg ligger sentrumsnært og i fjellsiden mot vest i Saltdal. Nå er det heldigvis snøfritt, og sikkert mye grønnere enn når jeg tok dette bildet for noen få uker siden. Fløybakken Hoppanlegg har en flott historie, som du kan lese om på Wikipedia ved å klikke HER

Løfter vi blikket litt så ser vi mot det mektige Storflåget, et landemerke for alle som kjører nordover eller sørover i det vakre landet vårt. Du kan lese litt mer om det ved å klikke HER

Lar vi blikket gli lenger mot nord, så åpenbares snødekte fjell, og fjorden (Skjerstadfjorden) kan såvidt skimtes mellom furutrær. Du kan se litt mer av fjorden HER

Jeg hadde ikke kompass med meg, men jeg tror vi nå ser ganske så rett mot nord. Bildet er tatt fra Rognan Fjordcamping, og viser at de også tar vare på fugler som gjester campingen. Om du har tenkt deg på disse kanter i sommer, så ta gjerne turen hit.

Se gjerne innom fb siden deres HER. Det er en liten avstikker fra E6, men med en spennende gjennomfartsvei både fra nord og sør. 

Like ved Rognan Fjordcamping, ligger Øyra friområde. Det har jeg laget mange innlegg om. Et av de siste finner du ved å klikke HER. Her er det grillplass, fotball og tennisbane, frisbee bane, Tuftepark og bademuligheter. 

Snur vi oss litt tilbake, så ser vi igjen mot det mektige Storflåget. I forgrunnen ser vi litt av Tufteparken med masse treningsmuligheter. Åpningen av parken kan du lese om HER. Midt i bildet skimter du kirketårnet mot flåget, og rett bortenfor det er Rognan Sentrum. Alt innen korte avstander. 

Men vi har jo glemt å ta en titt mot sørøst, det ser du her 😀 Han eller henne som glemte vottene sine her i vinter, håper jeg ikke savner de før om noen måneder. Kanskje en kommende skihopper i Fløybakken.

Jeg avslutter med nok et bilde tatt fra Rognan Fjordcamping. Slike kvelder kan også du oppleve, om du tar turen innom.

 

Tusen takk for turen 😀 

 

#rognan #saltdal #visitnordnorge #visitnordland #rognanfjordcamping #tuftepark

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg