Et sant eventyr,,,,,,

Et av de første blogginnleggene jeg lagde om Edelfarm, fra 2015 – kan du lese om du klikker HER

Det er en utrolig flott reportasje Saltenposten har i dagens papirutgave. Om eventyret Edelfarm. Jeg kan godt huske den tiden Knut Edvardsen og Yngve Aase hadde permisjon og siden sluttet på STK (Nexans) for å jobbe med Oppdrett sammen med Jan Øksheim. På den tiden hørtes det en smule spektakulært ut. Men det viser igjen, at de som tør å satse, og står på for sine drømmer, de får det til. Jeg lagde et annet blogginnlegg for et par tre år siden, som fikk en smule oppmerksomhet, det kan du lese om du klikker HER

 

Jeg anbefaler alle å gå inn på http://www.saltenposten.no å lese hele historien.

Siden da, har det skjedd en utrolig utvikling. En utvikling vi i bygda vår skal gi all vår honnør til!  Her kommer en del av flåten inn mot Rognan sentrum, for å feire nok en nyinvestering. Jeg vet ikke om alle har et godt nok bilde av hvor omfattende dette er. Skal du få et totalt bilde, så bør du søke på SaltenAqua, men gå gjerne inn på nettsiden til Edelfarm, det kan du gjøre HER

Her er det klart for dåp av Viljan. En rørende seanse og symbolsk viktig. Jeg lagde et blogginnlegg om dette, som du kan lese om du klikker HER

Men det skulle ikke gå lang tid, før en ny og større, og veldig spesiell farkost klappet til kaia vår i sentrum. 

Her smeller Champagneflaska i rekka, og forflåta Brage har fått sitt navn.

Dette skrev jeg også et blogginnlegg om, som du kan lese om du klikker HER

Da vanker det fortjente godord og blomster fra bygda’s ordfører.

Jeg håper virkelig at “Godordene” ikke bare forbeholdes sånne seanser og happenings.

Men at de følges opp gjennom politiske beslutninger fremover. 

Salten Agua og Edelfarm skal investere en milliard – 1.000.000.000.-  kroner – i regionen de neste årene.

I vår umiddelbare nærhet, har vi sjansen til å observere et eventyr vokse seg videre til det beste for vår kjære bygd.

Lykke til med fremtidige satsinger. Dere er utrolig dyktige! 

 

#saltenposten #edelfarm #saltenaqua #saltdalkommune #skjerstadfjorden #salten #verdiskapning

6 kommentarer

Siste innlegg