Frem fra glemselen…

Alt til sin tid, heter det.

I min “drivhustid” kriblet det i hele skrotten.

Omtrent fra jul.

Men det tok slutt.

Kanskje ikke velfundert og nøye planlagt.

Men med naturens hjelp.

Du kan lese litt om “endelikten” om du klikker HER og HER

Dette bildet er fra Storhetstiden!

Da Drivhus og Blomster lå fremst i pannebrasken.

Jeg vil ikke påstå at det var rutiner.

Alt som skjedde vår og høst.

Frøbestilling.

Bære ned og opp fra kjellerens mørke.

Så og prikle.

Vanne og gjødsle.

Nei, det var mer som en livsstil.

Det lå i bakhodet.

Høsten i fjor var en smule annerledes.

Av mange grunner.

Men jeg kom meg til å samle sammen geranium og litt annet.

Og bære i kjelleren før frosten kom. 

Men jeg må bare innrømme at de ble avglemt.

Kanskje de fikk et par skvetter med vann i vinter.

Her om dagen så jeg en stabel med jord på Extra!

DA kom jeg på de stakkars avglemte i kjelleren.

Det var ikke et spesielt vakkert syn som møtte meg. 

Med dårlig samvittighet, måtte jeg bare prøve å plante om.

Fjerne gammel jord og klippe ned. 

Nå har de havnet på et soverom.

Mot vinduet der jeg kunne se ned på drivhuset.

Som ikke er der lenger…

Hvor mange det er liv i, vet jeg ikke.

Men jeg håper…. 

12 kommentarer
    1. Likte meg i det drivhuset ditt..var hyggelig å følge med på hva du “foretok”deg der.. Satse på at det blir liv i vekstene ved vinduet nå da.. Koselig med blomster..her er det bare et par krukker på verandaen.. <3

    2. Krysser fingre for at det spirer hos deg 😀

      Fort gjort å glemme slike ting når det er mere alvorlige saker som må prioriteres og holdes fokus på 🙂

      klem

    3. Jeg håper det er liv i de fleste.
      Du er nå flink da, som kommer på å ta vare på ting. Jeg selv er veldig dårlig der. Skulle gjerne overvintret noe, men så har jeg ikke helt plassen til det.
      Blir spennende å følge med hvordan dette går videre 🙂

    4. du drev det stort du ,men slik som graniumane dine ser ut etter siste høsten brukte mine også å se ut der dei ble vekkglemt i en mørk kjellerbod uten vanni det hele tatt,nesten kvite spirer strakte seg i håp om å finne lys,i tillegg har jeg alltid noen i et par kjellervindu ,dei er grønne og frodige hele vinteren,min erfaring er att dei kommer i blomst omtrent samtidig uansett,så jeg tipper att dine er frodige og fine om ikke så veldig lenge

    5. Fort gjort å glemme det man ikke ser…:) sånn er det.
      Kan jo bli skikkelig spennende dette. Hvis ikke så går det sikkert greit det også. Men litt kjedelig altså! For det så ikke akkurat livlig ut i den gildekassa di! Ikke ei pølse en gang….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg