Dag 5 i denne utfordringen – Dører

Nå var man kommet til Dag 5 i Frodith sin høst lek, med tema Dører.

Temaet er gitt i hennes innlegg, som du kan lese om du klikker HER

Som du ser i innlegget hennes, så er det 6 utfordringer.

Mine innlegg på de foregående 4, kan du lese om du klikker på linkene under –

Dag 1 – Benker

Dag 2 – Trapper

Dag 3 – Broer

Dag 4 Husker

Livet møter oss mennesker på så svært forskjellige måter. Mange – så alt for mange, møter på stengte dører så alt for ofte. Urettferdighetens sanne ansikt. Du har sikkert kjent på den følelsen, å stå fremfor en stengt dør. Selv om det ikke trenger å være like alvorlig i alle sammenhenger.

Jeg kan fortelle om en slik gang for oss, som hendte i siste adventstid. Vi hadde vært og hentet Juletre, der vi pleide å kjøpe. Det hadde snødd masse den dagen. Da vi kom hjem, fant vi ikke husnøkkel. Vi lette i bil og rundt bil, vi ringte der vi hadde vært. Men der stod vi, utestengt fra vårt eget hus. Da raser det en del tanker gjennom hodene. Vi fikk ordnet det. Kunnskap og hjelpsomhet hos den lokale Jernvarehandel kom til full nytte!

La blikket gli over de to bildene ovenfor. Kjenner du forskjellen i følelsen, fra den stengte døren og den som ønsker deg velkommen? Jeg vet at Frelsesarmeen har et opplegg i Oslo, som heter “Den åpne dør”. Vi hører i nyhetene i dag, om flere og flere som står i matkøer fremfor en åpen dør. Køer som er blitt så lange, at selv den åpne dør – må stenge før køene tar slutt. Det må være vondt for alle, på begge sider av den døra.

De aller fleste deler sine innlegg på Facebook, deriblant jeg. Innlegget mitt i går, ble fjernet fra Facebook – av Facebook, uten at jeg skjønte grunnen. Det var litt som å få “døra slengt i fjeset”. Nå er jeg spent på hva som skjer i kveld? Kanskje det går bra, siden jeg er så sent ute med  dette……

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

 

12 kommentarer

Siste innlegg