Lihkku beivviin! Gratulerer med dagen.

Gratulerer med dagen! Lihkku beivviin!

Jeg har ikke fått forberedt noe nytt innlegg i år.

Men du finner et fra et par år siden om du klikker HER

Dette bildet er malt av min kjære Bestemor, sikkert for minst 50 år siden. Selv om hun bodde i Sør Sverige, så var hennes hjerte mye i Nord Norge, av mange grunner. Samedraktene er neppe korrekt i farger og mønster, men bildet er malt “med hjertet”.

Som noen vet, så holder jeg på å skrive en svært lite dokumentarisk fortelling om Mitt Liv. Jeg skal straks lage et innlegg om mine svenske aner og svenske familie. Om du ikke har fått med deg de andre innleggene, så finner du de om du klikker HER. Men det er helt frivillig. 

Her har noen tenkt på oss gamlinger sin sikkerhet. Ikke akkurat en samekofte, men en refleksvest høyt i min kjære Lønn. 

Det kan jo hende noen har vært engstelig for at vi skal snø fullstendig ned. Vi har jo verken rein eller snøscooter. Men ennå så berger vi oss ganske så bra.

Det er vinter, det er vakkert og det er Samenes Nasjonaldag.

En hyllest til til alle.

Gratulerer med dagen.

7 kommentarer

Siste innlegg