“Store barn og små gleder…

God dag i stua 😀 Eller kanskje du sitter i en snøskavl ett eller annet sted i den norske fjellheimen. Så høyt til værs skal ikke jeg klatre. verken nå eller senere. Jeg har jo vært så freidig at jeg har blogget om “Likhetstrekk mellom Bloggere”, som du kan lese HER. Jeg har jo også prøvd å fortelle hvorfor Jeg blogger, som du kan lese HER

Jeg har jo sagt mange ganger at jeg har ingen som helst ambisjoner om å bli noen toppblogger, og/eller å tjene noe penger på dette. Ære være de som både har ambisjoner om det, og klarer å gjennomføre det. Den nye plattformen til Bloggen, har en oppfølging av de 100 mest leste bloggene i Norge (av de over 1000 bloggere som er registrert ).

Men når man ikke klatrer i fjellheimen, så må jeg innrømme at det ER litt artig å krype litt oppover topplista av og til. Dette var det jeg fant i morges når jeg logget meg inn. Litt artig, nemlig.  Det var jo en helt annen statistikk oppfølging på den gamle Blogg Plattformen. Jeg scrollet tilbake for å finne et lignende innlegg. Det hadde jeg faktisk skrevet den 10 mars i 2016. Det har jeg kopiert inn nedenfor, og hadde den herlige tittelen:

 

“Jiiippiii….”

 

“Så.så,, ro deg ned gamle mann…” .. Snakker litt til meg selv. 😀 Nå har ikke jeg noen som helst ambisjoner om å bli noen toppblogger, og ikke tjener jeg en krone på det heller. Men jeg må jo innrømme at det ER litt moro når et innlegg slår til.


Neida, ikke helt til topps da, der jeg er registrert som blogger. Til det er det nok noen fysiske utfordringer som jeg ikke har tenkt å gjøre noe med 🙂


Det er jo spesielt artig når innlegget handler om min gamle og kjære arbeidsplass, og det sosiale vi pensjonister har sammen hver tirsdag og hver uke året rundt. Om du ikke har lest innlegget, så se HER


Jada,, jeg er straks ferdig med å skryte.. jeg måtte bare ta med denne statistikken..


Sånn,, da kan man klatre ned fra seierspallen og oppføre seg som folk.. leeerr. Moro så lenge det varer. Ha en vakker fredag rundt om i landet :). 

14 kommentarer
    1. Hvor finner du listen over Bloggtoppen? Er blogsoft fortsatt tilgjengelig hos deg, eller bruker du også wordpress? Jeg finner den ikke noen sted ser du 😛 Jeg har WordPress nå..

      1. Hei. Jeg ble flyttet over til WordPress, og den lista over Bloggtoppen ligger på forsiden når du logger inn på blogg.no. 🙂 Der alle innleggene kommer etterhvert som de legges ut 🙂

    2. Gøy det da, ser vi ligger ganske nær hverandre .. 🙂 Som deg har jeg ikke store ambisjoner om å være på toppen ..men hyggelig når det er innlegg som engasjerer litt mer enn “vanlig”.. Syns du kan feire hele helga da..og SÅ kan du roe deg ned..hehe.. Fin dag videre til deg også 🙂

      1. Ja vi havna rett ved hverandre 😀 Da får vi feire i helga begge to, og lande med stil på mandag 😀 Nyt og kos deg 🙂 i dag er det jo bursdag i huset til og med 😀

    3. Ja vi havna rett ved hverandre 😀 Da får vi feire i helga begge to, og lande med stil på mandag 😀 Nyt og kos deg 🙂 i dag er det jo bursdag i huset til og med 😀

    4. jammen er du en toppblogger hi hi ,så høgt på pallen har ikke jeg vært,iallefall ikke som jeg har registrert :=) men pytt har ikke tenkt å gjøre dette til en levebrød jeg heller,men altså moro å komme så høgt opp alikavel :=) godt jobba

    5. Skjønner godt at du synes det er litt stas. Du er jo en litt uvanlig blogger på flere vis: Det KRYR ikke akkurat av mannlige bloggere som har fylt 70! Jeg har aldri hatt slike lesertall. Tror ikke jeg har vært over 300 sidevisninger noen gang, og nå er jeg litt slapp med blogginga. Det går i rykk og napp! 🙂 Kos deg med Madammens syltetøy i påsken!

      1. Jeg er brennsikker på at du kunne hatt solide lesertall om du hadde villet. Men du har et flott forhold til blogginga di 🙂 Jeg syns det var lettere å få flere lesere på gammelbloggen faktisk. Men det er moro når det glimter til, men kommer ikke til å være noe mål å ligge på lista 😀 I perioder så er det andre ting som står i fokus 😀 Ha en flott helg 🙂

    6. Gratulerer! 🙂 Du snuser ofte på 50-tallet du? Det fortjener du også 🙂 Jeg er ofte inne på lista, men hvor mange lesere jeg har aner jeg ikke, for tallet i parentesen er jo nå sidevisninger. Jeg har ikke statistikk lenger. Synes det er litt deilig faktisk. Får bare ca med meg hvordan det ligger an hvis jeg er på topplisten til blogg.no 😉 Jeg tror du blir liggende oppi der, og kan sikkert klatre litt om du vil også 😀

      1. Takk, takk 🙂 Jeg aner heller ikke, har heller ikke noen statistikk oppfølging. Moro når man smetter innom lista. Men jeg tror det kan bli ganske krevende hvis man har ambisjoner om å avansere, eller holde stand 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg