Ikke “Bunadsgeriljaen”, men også samfunnsbyggere.

I gjennomgangen av gamle bilder etter mine foreldre, så dukker det opp mye forskjellig. Her kommer en serie med bilder som jeg tror er tatt ifm noe sosialt for den harde kjerne som jobbet på Planteskolen. Jeg har laget et innlegg om planteskolen for lenge siden, det kan du lese HER

De er ikke like gode alle bildene, men jeg håper noen ser kjente. Og kanskje noen kan sted- og tidfeste noen av bildene også. 

Jeg drar nok kjensel på en god del av damene, men jeg overlater til leserne å diskutere dette. 

Det var fine somrer, i alle fall er det sånn man husker det. Her er “gjengen” ute på tur. De aller fleste bildene er nok fra den turen. 

Men jeg aner ikke hvor turen gikk. Aner du ? 

Tydeligvis så måtte de spasere et stykke, og det ser ikke ut som det er en overnattingstur, etter oppakningen å bedømme. Jeg håper ikke noen tar anstøt av litt lettkledde damer på tur. 

Bål og pølsegrilling hørte med, ser vi 😀 

Min kjære mamma er på flere av bildene. Her sitter hun ytterst til høyre. 

Det dukker opp et og annet kamera, så det er tydeligvis flere som tar bilder. Hvem som har tatt disse, aner jeg ikke. 

Jeg håper dere som er fra bygda satte pris på denne bildeserien. Jeg har jo lagt ut et par innlegg før, som ble satt veldig stor pris på. Om du ikke har sett de, så kan du klikke HER og/eller HER.

Jeg håper de som ikke har noen tilknytning til Saltdal, likevel satte pris på en titt innom. Takk skal dere ha. 

11 kommentarer
    1. Artig å se på litt gamle bilder, og selv om man ikke kjenner noen, så er det litt sånn at man kanskje kjenner igjen tiden fra egne foreldres bilder, og man sammenligner kanskje klær og frisyrer med nå, man ser endringene ikke bare i bildekvalitet men også i livet generelt 🙂 Du er flink å dele sånt gammelt og nostalgisk. Jeg tipper det er flere som synes det er kjekt å ta en titt 🙂

    2. Det var noen artige tilbakeblikk! Freske damer! Nei, jeg reagerer ikke på at de er litt lettkledde. De er naturlige. Det er ingen spekulativ posering her – bare damer som er avslappet og koser seg på tur! Det ser ut til at de har det kjempetrivelig i finværet! 🙂

    3. Artig å se og det minner om en annen tid. Ikke mye primadonnenykker her. De er ganske så naturlige og poserer ikke som alle ville gjort i dag!!!! 🙂 Men jeg kjente ingen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg