Når ord finner make – 10

Da var denne karen kommet til siste ord –

Frodith sin fotoutfordring.

Ordet er “BAK”

Når man sitter “Bak” rattet, er det viktig å se i “Bak-speilet”.

Særlig når man kjører “Bak” en annen bil. 

Mange har kanskje hørt om en “Rev Bak Øret”.

Men det er andre ting man kan ha “Bak” øret.

Særlig om man hører litt dårlig. 

Har du ikke hørt om Brigitte Bardot?

Det hadde nok alle guttene på min alder da jeg var ung.

Jeg har visst brukt dette bildet før en gang.

Men jeg husker ikke om det var boka eller “Baken” som var fokus.

Det var helt sikkert “Bak Mål”, uansett.

Den som skrev dette hadde sikkert ikke hørt om Korona.

Det tvang jo mange til å holde seg unna jobb.

Men kanskje ikke for å sitte på ræva.

Eller “Baken” er kanskje et mer ryddig ord.

Skjønt både “Baken” og ræva sitter der “bak” på skrotten.

Omtrent på samme plassen.

Når tømmer skjæres til material, blir det mye “Bak”.

Husker jeg henta “Bak” på saga til båtbyggeriet i fjæra.

Det var mye brukt til opptenningsved. 

Ja her er han. Gubben “Bak” kamera.

Nå blir det mest mobil.

Men “Gubben “Bak” mobilen” – det blir liksom noe annet… 

Av og til så må vi “Bak” forhenget.

Jeg vurderte å snike meg opp på Manufakturen.

Knipse litt “Bak” forhenget på et prøverom.

Men da kunne jeg fort havna “Bak” lås og slå!

Her er det ingen tvil vel…

Her er det “Baketid”.

“Bakebollene” står klare på benken.

Snart kan deigen “Bakes” ut. 

Og hva blir det da……

Jovisst!

Da blir det hjemme”Bakt” brød. 

Du har sikkert hørt om “Riset Bak Speilet” ?

Jeg tror ikke jeg fant noe ris “Bak” dette speilet.

Jeg holdt meg klokelig på fremsiden.

Men nå legger jeg denne utfordringen til Frodith “Bak” meg!

Jeg kom i mål. Huuuurraaaa 😀 

Tusen takk til Frodith for å få oss til å gjøre artige ting i lag.

Hvis du vil, så kan du se alle mine innlegg om du klikker på ordene under.

 

VÆRROTREVBUKKBRUSPANNEBYGGBOLLEHOPPE 

10 kommentarer
    1. Så mange fine “bak”-bilder. Her har du virkelig vært kreativ….vel – det er du jo alltid forresten. Kjempefint innlegg….Gratulerer du er i mål……foran eller bak! Klem…

    2. Oi, du tolket jammen ordet Bak på mange måter. En av dem hadde jeg ikke hørt om før, og det var om tømmeret. Men alt det andre var jo kjent, også Brigitte Bardot 🙂
      Flott tolkning, og hipp hurra, endelig i mål 😀
      God helg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg